Precis, när du går till din lokala friluftsbutik så har de redan betalt de extra 40 % till statskassan.
Ja, förutom att det inte finns någon friluftsbutik i Sverige som säljer det jag vill ha?
Precis, när du går till din lokala friluftsbutik så har de redan betalt de extra 40 % till statskassan.
Ett sätt att undvika tullavgiften är att skicka det privat. Ange då "gift" present på deklarationen. Ibland kan man få företaget man köper ifrån utge sig att vara privatperson. Bättre, om möjligt, att först skicka inom USA till någon där som kan packa om det och ange att det är en personlig present.
Det du gör är att uppmana till brott.
Herregud vad är det med svenska friluftsmänniskor och dess förkärlek till att ge andra moraliska pekpinnar?
Håller er till ämnet istället och berätta istället hur ni gått till väga när NI har beställt från USA
Om jag ber min vän i USA skicka ett paket till mig och anger att det är en gåva så kan jag inte se att det är att uppmana till brott.
Jag har skickat paket till mig själv från USA och hittills har det fungerat.
Om jag ber min vän i USA skicka ett paket till mig och anger att det är en gåva så kan jag inte se att det är att uppmana till brott.
Jag har skickat paket till mig själv från USA och hittills har det fungerat.
Bra att ni rättar mig. Nyheter För mig. Har tydligen klarat mig genom tullfiltret hela tiden. Inte så att jag fått paket från USA ofta. Till jul och födelsedag bara.