Asolo eller Rockport (eller något annat?)

hsk99afn@student.hig.se (Ann-C)

Gäst
Tjena, jag är i behov av ett par kängor, är ny inom området och behöver därför lite hjälp. Jag har en smal fot och kan ej ha tex Meindl, HanVag eller Lundhags kängor. Har provat Asolo som satt som gjutna, så nu undrar jag om någon har erfarenhet av deras kängor, håller de? Rockport är ett annat märke som satt bra, de kändes dock inte lika gedigna, någon som vet om de fungerar bra? Finns det några andra märken som rekommenderas? (helst inte kängor i Goretex då erfarenhet av vänner visat att det funkar bättre med välskötta läderkängor)

Tack på förhand!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Untitled

Hej , jag har haft ett par Rockport Xenobi i 3 år nu som har varit med på 3 vandringsturer (Jotunheim, Helags och Grövelsjön)plus en hel del uteliv med fiske och annan vandring, och jag är helnöjd med dom, bara man fettar in dom med bivax så är dom kanon, och jag kan inte se något som helst slitage trots tuffa vandringsleder med mycket sten o.d.
Så dom håller ialla fall i ytterligare 5 år.

/Niclas

RockportXenobi

Hej , jag har haft ett par Rockport Xenobi i 3 år nu som har varit med på 3 vandringsturer (Jotunheim, Helags och Grövelsjön)plus en hel del uteliv med fiske och annan vandring, och jag är helnöjd med dom, bara man fettar in dom med bivax så är dom kanon, och jag kan inte se något som helst slitage trots tuffa vandringsleder med mycket sten o.d.
Så dom håller ialla fall i ytterligare 5 år.

/Niclas

goran_lindgren@hotmail.com (Göran)

Gäst
Finns många sorters Lundhags

Har du prövat Lundhags Professional? De är ganska smala i lästen och sitter som gjutna på mig. Är dessutom, förmodligen genom bl a skinnfodringen, styvare än Lundhags andra modeller. Tillsammans med personliga fotbäddar som jag beställt (Olmed i Uppsala) blev det här ett par kanonkängor för mig. Klarar numera, trots svaga vrister och fotvalv, allt i vandringsväg!

Anonym från gamla forumet

Gäst
Boreal är smala

Dom passar iallafall mig. Tierra och Highsport säljer Boreal. Vissa modeller är väldigt hårda i sulan, känns som pjäxor, men andra är mjukare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips