Asolo AFS8000

Hej! Finns det någon som äger och har erfarenhet av dessa Asolo skor? Det känns som en mycket bra isklättrings- och expeditionssko. Svårt dock att hitta den i butik i sverige. Funderar att köpa den på nätet men vet inte vilken typ av fötter den passar. Själv har jag ganska breda 43:eek:r. Mycket tacjksam för hjälp. /Johan

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Egentligen inte mer än vad jag kunnat läsa på internet. Har även svårt att hitta något annat passande i den prisklassen (2500-3000:). Förslag? Har varit inne på Koflach Arctis Exped. Kan inte ha Scarpa då de är för smala. Har blivit avrådd från Trezeta, samma anledning.

ær detta prisen i sverige?
har sett på bla millet (kommer inte ihåg modell)och scarpa 8000 men disse kostar ca 5000 - 7000 norska kronor. skal skaffa meg "storskor" til næsta sesong.
eller ær det så stor prisskillnad på skorna?

robert

Hej
Har ett par sånna skor. Har själv inte hunnit testa dom ordentligt ännu, men jag har andvänt dom vid två isklätter turer. Har breda føtter och v.skon fungerar bra men h.skon är lite smal så där får jag ont på utsidan av foten, men dom kanske går sig till lite efter man använder dom mer. Annars är det en varm och fin sko.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips