Åsikter om Millet K Jacket

Har tänkt köpa en Millet K Jacket men har inte riktigt bestämmt mig än. Har kollat runt lite i forumet och hittade en del inlägg men skulle gärna ha lite mer åsikter, båda bra och dåliga.

Jag har själv planer på att inskaffa en ny skaljacka snart. Har också fastnat för denna jacka och kollat runt lite. Har hittat lite recensioner om den i bl a BRANT, utsidan och några andra ställen på internet. Vad jag har läst mig till så är det en riktigt bra jacka. (Men som sagt, jag har inte köpt den än.)

Jag ska in och prova jackan hos en återförsäljare under denna eller nästa vecka. Om jackan känns skön så ska jag helt klart köpa den. Priset på jackan tycker jag är helt ok.

Jag återkommer nog med en recension om någon månad.

/

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har denna jacka.

Positivt:
Bra skuren (för mig iaf). Jag gillar korta jackor.
Tålig, den har kevlar försträkningar på axlar och armbågar. Det är ett kanska kraftigt tyg i övrigt också.

Negativt:
Är tyngre än andra GT-jackor typ Arc'.
Luvan är något liten när vinden ligger på.
Det skulle kunna funnits ytterligare en innerficka.

Själv gillar jag att den är så tålig så jag kan ta att den är något tyngre.

Den gjorde mig sällskap upp på Mont-Blanc i somras och fungerade utmärkt.

/ Ola

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips