Åsikter om Millet K Jacket

Har tänkt köpa en Millet K Jacket men har inte riktigt bestämmt mig än. Har kollat runt lite i forumet och hittade en del inlägg men skulle gärna ha lite mer åsikter, båda bra och dåliga.

Jag har själv planer på att inskaffa en ny skaljacka snart. Har också fastnat för denna jacka och kollat runt lite. Har hittat lite recensioner om den i bl a BRANT, utsidan och några andra ställen på internet. Vad jag har läst mig till så är det en riktigt bra jacka. (Men som sagt, jag har inte köpt den än.)

Jag ska in och prova jackan hos en återförsäljare under denna eller nästa vecka. Om jackan känns skön så ska jag helt klart köpa den. Priset på jackan tycker jag är helt ok.

Jag återkommer nog med en recension om någon månad.

/

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har denna jacka.

Positivt:
Bra skuren (för mig iaf). Jag gillar korta jackor.
Tålig, den har kevlar försträkningar på axlar och armbågar. Det är ett kanska kraftigt tyg i övrigt också.

Negativt:
Är tyngre än andra GT-jackor typ Arc'.
Luvan är något liten när vinden ligger på.
Det skulle kunna funnits ytterligare en innerficka.

Själv gillar jag att den är så tålig så jag kan ta att den är något tyngre.

Den gjorde mig sällskap upp på Mont-Blanc i somras och fungerade utmärkt.

/ Ola

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips