6 linsträckare och 4 linor á ca 5 m. Du då?Hur många linspännare och linor fick ni med era tält?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Arctic Alpine Veloce
- Trådstartare xtrem
- Start datum
6 linsträckare och 4 linor á ca 5 m. Du då?
Samma här. Dessutom en skarvhylsa, laglapp, en tub seam sealer och två självlysande "kläppar" att kanske sätta i dragkedjorna (?)
6 linsträckare och 4 linor á ca 5 m. Du då?
Samma antal,men på vilka linor sätter ni bara en linsträckare på,kollar på bilderna här i tråden,då ser det ut som om att det sitter 2 på varje lina,eller ser jag helt fel?
Jag fick en linsträckare över. Trädde linan som ett W i fotänden, en linsträckare. En lina på vardera sidan fästa i bågen, en sträckare på varje. En lina i varje hörn i huvudänden, en sträckare på varje.
Jag fick en linsträckare över. Trädde linan som ett W i fotänden, en linsträckare. En lina på vardera sidan fästa i bågen, en sträckare på varje. En lina i varje hörn i huvudänden, en sträckare på varje.
Okej,får nog göra så jag med
Sådan där självlysande grej fick jag bara en. Men det kan kvitta, tror inte att jag ska använda den ändå.Samma här. Dessutom en skarvhylsa, laglapp, en tub seam sealer och två självlysande "kläppar" att kanske sätta i dragkedjorna (?)
Har du kapat en lina då? Själv har jag satt en lina som löper till båda hörnen i huvudändan men för övrigt på samma vis som du. Har därför två linsträckare över men tänker sätta en i andra änden på w:et också.Jag fick en linsträckare över. Trädde linan som ett W i fotänden, en linsträckare. En lina på vardera sidan fästa i bågen, en sträckare på varje. En lina i varje hörn i huvudänden, en sträckare på varje.
Senast ändrad:
Aktuellt
Har du kapat en lina då?
Kapade en och använde de båda halvorna i huvudänden.
När tältet får följa med till fjällen blir det nog att komplettera. Här i hemmaskogarna tror jag det får duga så länge.
Får du antalet tältspik att räcka till då? När det gäller tältspik kan jag tillägga att v-spiken verkar bra men de andra ganska värdelösa. Kommer att låna från mitt Hilleberg-tält istället.
Håller faktiskt med ang tältspiken dom var inte mycket att ha,ska nog köpa ett gäng v-spik till tältet i stället
Nya linor!
Linorna tycker jag verkar lite skruttiga så jag bytte till Hilleberg 2 mm. Funkar bättre! Sedan köpte jag några fler v-pinnar på northstar här i Umeå och dom kostade skjortan.
Linorna tycker jag verkar lite skruttiga så jag bytte till Hilleberg 2 mm. Funkar bättre! Sedan köpte jag några fler v-pinnar på northstar här i Umeå och dom kostade skjortan.
Liknande trådar
Dela: