6 linsträckare och 4 linor á ca 5 m. Du då?Hur många linspännare och linor fick ni med era tält?
Arctic Alpine Veloce
- Trådstartare xtrem
- Start datum
6 linsträckare och 4 linor á ca 5 m. Du då?Hur många linspännare och linor fick ni med era tält?
6 linsträckare och 4 linor á ca 5 m. Du då?
6 linsträckare och 4 linor á ca 5 m. Du då?
Jag fick en linsträckare över. Trädde linan som ett W i fotänden, en linsträckare. En lina på vardera sidan fästa i bågen, en sträckare på varje. En lina i varje hörn i huvudänden, en sträckare på varje.
Sådan där självlysande grej fick jag bara en. Men det kan kvitta, tror inte att jag ska använda den ändå.Samma här. Dessutom en skarvhylsa, laglapp, en tub seam sealer och två självlysande "kläppar" att kanske sätta i dragkedjorna (?)
Har du kapat en lina då? Själv har jag satt en lina som löper till båda hörnen i huvudändan men för övrigt på samma vis som du. Har därför två linsträckare över men tänker sätta en i andra änden på w:et också.Jag fick en linsträckare över. Trädde linan som ett W i fotänden, en linsträckare. En lina på vardera sidan fästa i bågen, en sträckare på varje. En lina i varje hörn i huvudänden, en sträckare på varje.
Har du kapat en lina då?
Får du antalet tältspik att räcka till då? När det gäller tältspik kan jag tillägga att v-spiken verkar bra men de andra ganska värdelösa. Kommer att låna från mitt Hilleberg-tält istället.