arcteryx

jag har sett lite på den nya ryggsæcken från arcteryx vid namn A2 om jag minns rett.
har idag en lowe alpine 75+10 somjag inte ær 100% nøjd med så jag letar efter en i den storleken. någon som testat den nye arcteryx??

robert

gmg; sa:
jag har sett lite på den nya ryggsæcken från arcteryx vid namn A2 om jag minns rett.
har idag en lowe alpine 75+10 somjag inte ær 100% nøjd med så jag letar efter en i den storleken. någon som testat den nye arcteryx??

Tänker du på deras AC2-serie? De större säckarna i den serien, Naos, verkar riktigt fina.
Jag klämde lite på den på Vildmarksmässan men testade inte eftersom de hade fel storlek.

Systemet med svetsade eller limmade sömmar gör att den blir väldigt enkel och ren i konstruktionen, och du behöver inte använda något fladdrande regnskydd. Dessutom väger den inte så mycket.

Den kostar naturligtvis en rejäl hög med sedlar.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har testat den, prototypen. Den sitter så att man blir ett med ryggsäcken. Jag fick dock ont i axlarna och enligt test så skulle Naos även vara lite väl smal i axlarna. Den skulle dock breddas tills den kom ut på marknaden.

Annars så verkar det vara bra kvalite.

ja det var riktigt med att den heter ac2 naos.
ja prisen ær inte dålig den inte. hær i norge ligger den på ca 4500.- mycket pengar!

men om man får en kanon sæck som håller i måååånga år såkan det vara vært det.

tack før hjælpen.

robert

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips