April-april-turer

Ett par dagar i Misterhult

20120417-200106.jpg


Vi tog en runda i Misterhults skärgård söndag-onsdag. Riktigt fint. Verkligen aprilväder med allt från hagel och snö till strålande sol från klarblå himmel.

20120417-192139.jpg


20120416-183908.jpg
 
Snart isfritt

Fikapaus på ett isflak utanför Kunoön i Luleå skärgård. Äntligen börjar isjävulen ge med sig så att även vi här uppe i norra Sverige kommer åt öppet vatten från fastlandet :)
 

Bilagor

  • isflaket.jpg
    isflaket.jpg
    36.9 KB · Visningar: 502
  • fikakungen.jpg
    fikakungen.jpg
    49.6 KB · Visningar: 479
Vänern

Premiär tur för året, underbart väder men kyligt om händerna.
 

Bilagor

  • GOPR0038.jpg
    GOPR0038.jpg
    44 KB · Visningar: 459
  • P4290884.jpg
    P4290884.jpg
    51.4 KB · Visningar: 467
Premiär!!!!

Och med stor säkerhet sista paddling för mig i april...

Jag har inga fina foton som ni andra men Edsviken ser ut som den gör och ingen fotograf kan göra den lik era fina bilder. För mig blev det årets första träningsrunda i kajak och det blev 10 km på 1 timme och en kvart. Vilket jag är nöjd med. En bit kvar innan jag törs anmäla mig till Orust Runt är det nog.

thomas
 
Premiärtur 2012 - Hjälmaren

Valborgsmässoafton - Kajaken och jag, ut bland kobbar och öar, tranor, trutar och skarvar. Jag grillade marinerade fläskkotletter och grönsaker till en god öl, kaffe och choklad. I skymningen simmade bäver på nära håll och fiskgjusen gled in till det nya boet på holmen intill. Paddlade hemåt i mörker, fyrverkerier och eldar på avstånd, månen glittrade i vågorna.
 

Bilagor

  • valborgskväll.jpg
    valborgskväll.jpg
    44.5 KB · Visningar: 406
Första helgturen i år blev 21a-22 april, provade Södermanlands skärgård norr om Oxelösund. (Startade från Aspö, söder om Studsvik). Hittade stilig lägerplats på Kittelö, skyddad lagun med fina kvällsvyer.

2.JPG


Ska nog ut nu på lördag-söndag igen, om det blir vettigt väder. Någon som vill ha sällskap? Flexibel på startplats, har ju faltkajak.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.