App för att plotta GPX på MinKarta

Ett alternativ är annars Inkatlas där man kan använda OpenTopoMap eller OpenStreetMap.

Generera 6 st spår på A4 är gratis, sen betalar man efter storlek A3-A0 och IMHO en billig peng.

Man laddar ner en pdf redo att skriva ut i 300 DPI.

https://inkatlas.com/create/

Bifogad bild är för A4 så räkna inte med superkvalité om ni zoomar :)

Som synes kan man sätta ett namn som syns i text i spåret.

2017-1 Jämtlandstriangeln.jpg

Inkatlas fungerade inte på min androidtelefon nu när jag provar. Kvalitén på din bild ovan Jens är fin. Har du gjort den på dator?

Thure

Ska man göra nåt mer? Gjorde som du beskrev, men kartan ändrades inte.
Antar att du menar Lantmäteriet Topo som inte ändrar kartan, prova Satellite - om den funkar har du gort rätt.
Om även Satellite inte ändrar kartan så skall du aktivera den i menuen till höger för att den visas.

Lantmäteriet Topo funkar tyvärr inte längre - i dagsläget - Lantmäteriet har ändrat adressen till kartan för några månader sen och flera kartvisingstjänster har inte updaterad sedan.

Henning

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips