Annu en angaende nya kangor

Hejsan.

Nu funkar det inte langre.... Maste skaffa mig ett par nya kangor.

Har ett par Salomon X-adv som jag inhandlade i hostas och de har ju funkat relativt bra over vintern anvant dom istort sett varje dag. Dock sa har innefodret borjat ga sonder i halarna vilket inte ar sa speciellt skont eftersom det blir ganska sa skarpa kanter dar da som kan leda till skoskav.

Har tankt mig att kopa mig ett par ofodrade kangor for att komma ifran att kangorna suger at sig en massa vatten nar det ar fuktigt.

Var ute senast igar och tog mig upp till toppen av Ben Vorlich med mina Salomon och det var ratt sa fuktigt i marken och kangorna blev valdigt blota efter mindre an en timmes vandring.

Har kollat lite pa inlaggen har och det verkar nu som att det star mellan en Lundhags eller en Jorn kanga som manga verkar tycka vara bra.
Undrar darfor om det finns nan sida pa natet dar man kan lasa mer om dessa Jorn kangor och olika modeller.
Har tankt att kopa nan halvhog modell for de hoga tycker jag verkar ratt sa klumpiga.

Tack pa forhand

/Ola
 
Hej.
Problemet med Jörnkängan (som för övrigt är en excellent känga)är att det är mycket lång leverans tid.
En kompis till mig ringde för två veckor sen dit för att beställa ett par, återkom i november med din beställning var det svar han fick.
Hadet
 
opps.......
glömde en sak.....
svårt att hitta info om jörnkängan på nätet, men i senaste numret av STS's Turist hade dom en stor artikel om tillverkarna av Jörnkängan....Läs och begrunda.
 
Jörn

Jag har ett par gamla Alaska, köpte förra året Jörn M 96. Kan inte rekommendera någon att välja Alaskan!

Det finns ju många anledningar till att det säljs fler Lundhags än Jörn, ingen av dessa har med kvalitet eller komfort att göra. Jag köpte Jörn M 96, skywalk-sula, polstrad skaftkant, mkt smidigt cellgummi, lite högre än M 90 kängan, samma ullinnersula som M 90 passar. Det finns vad jag vet bara tre grundmodeller där M 96 är mest gjord för march.

Storlek anges i mm och jag beställde utan att testa samma storlek som jag har på M 90. Att jag vågade beställa utan att testa var pga min kamrat som lovade att de var som M 90 fast mycket bättre, det stämde!! Jag hade tur och fick mina på 2,5 månader, det kan ta mycket längre tid.

Hur att få testa dem om inte man är i Jörn vet jag inte, ring och fråga! 0916-101 21
[Ändrat av AT 2001-05-20 kl 19:22]
 
Rockport

Det verkar inte finnas någon som provat Rockport´s kängor här. Har själv ett par och de är väl bevandrade, både i fjällen och till vardags. Jag har inte provat någon annan känga som är så skön, redan från början. Den är dessutom lätt. Ett lite minus kan vara skinnet som är av nubuck-typ. Men med bra impregnering har de klarat rejäla skurar. Du har inget att förlora på att prova dem.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.