Kopa cykeltillbehor online

Har precis kopt en cykel och tankte borja rusta upp den for att cykla langt, dock sitter jag i varldens kanske dyrast land, Norge, och det kanns som att om man soker runt lite pa natet hittar ngn onlinesida som skickar till antingen Sverige eller Norge kan spara en ganska rejal slant.

Det jag soker i forsta hand ar vaskor, lampor, reflexer, reserv dack och extra bromsklossar. Aven hjalm och kanske skor aven om jag hade tankt kopa det i ngn butik sa jag vet att det passar.

Hursomhelst om du har tips eller erfarenheter fran ngn onlinehandlare far du garna posta det har, jag kanner for visso redan till sjscycles.co.uk men ni kommer nog pa fler! tack pa forhand.
 
Själv tycker jag bäst om om chainreactioncycles.co.uk och evanscycles.com. Crc har emellanåt kampanjer med 10% off på hela sortimentet, även reavaror. Håll utkik. Båda har fri frakt vid beställningar över £100 har jag för mig. Tänk bara på att det är Schenker som sköter transporten åt Crc i Sverige vilket innebär att paketet kan hamna vart fan som helst. Ibland tar det tre veckor för dem att transportera en låda fyrtio mil.

Annars finns också till exempel wiggle.co.uk, actionsports.de och bikediscount.de

Hittar du inte vad du söker där så kika på happy´s länksamling.

vh, c
 
Inget som helst fel på cc och cykelnetto men jagar du pris lönar det sig oftast att jämföra med ovan nämnda engelska och tyska siter.
 
Birksport

Ja, ja ... men du får ju lön i norska kronor också :)

www.birksport.no kan jämföras (fördelaktigt) med andra, och de har butiker i Oslo andra städer i söder (verkar det som).

Jag kollade bara Ortlieb väskor. Ungefär det du kommer att betala överallt.

Jag åker till Trondheim på måndag och ska bunkra upp på underställ i ull. Det är oslagbart. Glöm allt det där dyra med Gore-tex osv. Ull gör jobbet.
 
Köp lokalt!

Har man bråttom är Cyclecomponents eller Cykelnetto verkligen inte första handsvalet. Skulle jag jämföra de gånger jag beställt har det varit mindre strul och tagit kortare tid att beställa från tyska butiker (boc24.de, roseversand.de mfl). Fick tex ett paket från Cyclecomponents igår där man inte fyllt ut tomrummet i den jätte kartong man använt. En cykelkedja hade trillat ur sin förpackning och kletat ner allt med klisterfett. Men som tur var blev det bara mindre märken på de aluminium komponenter som slängts ner i kartongen utan skyddande förpackning.
 
Har man bråttom är Cyclecomponents eller Cykelnetto verkligen inte första handsvalet. Skulle jag jämföra de gånger jag beställt har det varit mindre strul och tagit kortare tid att beställa från tyska butiker (boc24.de, roseversand.de mfl). Fick tex ett paket från Cyclecomponents igår där man inte fyllt ut tomrummet i den jätte kartong man använt. En cykelkedja hade trillat ur sin förpackning och kletat ner allt med klisterfett. Men som tur var blev det bara mindre märken på de aluminium komponenter som slängts ner i kartongen utan skyddande förpackning.

Det var inte kul. Om du har haft tur, så kunde du hitta den löjliga lilla "niten" som Shimanokedjor behöver för att att kunna monteras. Jag såg att de kostade 95 kronor i min lokala butiken. Då kan man lika gärna köpa en ny kedja. Känns fel.

Jag har haft godkända erfarenheter av Cyclecomponents, men det är ingenting som slår, som du föreslår, en butik i närheten. Cyclecomponents har ytterst lite på lager. De fungerar närmast om en mäklare. De samlar in (en del) av vad som är tillgänglig hos leverantörer, men de tar inte hem något förrän man beställer. De är ganska sådär vad gäller "touring" eller "långfärd". Främsta kortet är Surly LHT.

Men i min erfarenhet stämmer deras uppskattning om hur lång tid det tar att skicka en beställning, så jag klagar inte.
 
Använder

ett stort antal inköpskanaler och kanske lika ofta lokala affärer (finns bra utbud i Stockholm med förorter) och webbutiker till mina 8 cyklar och övriga familjens 8. De tyska siter jag köpt från har haft både stort utbud, bra priser och snabba leveranser. Cykelnetto tar ibland lång tid men ofta bra priser. Jag gillar cyclecomponents hemsida, överskådlig och ger med bilderna bra överblick.

Thure
 
Tack

Jag summerar det som att det finns en hel del siter alltsa, tack sa jattemkt for hjalpen ska ta mig tid i helgen och kika runt!
 
Bara för att informera andra som kan vara intresserade så funkar wiggle.co.uk kanonbra. Priserna är väl i alla fall helt okej och de har ett ganska bra utbud. Jag köpte Brooks B17, Tubus Cargo Rear Rack, 1,5 l-flaskhållare och lite annat smått och gott. Frakten var gratis över en viss summa (och då bor jag ända i Australien dit det normalt är svindyrt att skicka saker). Paketet kom sen på fyra dagar, vilket är snabbare än all annan post jag fått skickad hit.

De har inte allt jag behöver, men åtminstone en del. Resten supportar jag min lokala affär med, som i gengäld redan hjälpt mig gratis med lite cykelmekande.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.