ang. höstsiken...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Sik längs kusten?

Appropå sik... är det någon som har tips och råd angående flugfiske efter sik längs kusten?
Gärna i Stockholmsområdet eller nere i Påskallavik om någon har provat på det.

Bästa tiden?
Platser?
Flugor?

Hur svårt är det egentligen?

Peppe

Jag laste nagon artikel (tror att det var FJ om sikfiske i havet (vastkusten) for bara nagra nummer sedan. Kolla i den efter tips. Jag blev himla sugen pa havssik efter att ha last den artikeln. Hade ingen aning om att de var sa talrika.

Sikfiske

Efter ett par dagars resultatlöst fiskande i Kalixälven, som att dömma efter resultatet av notdragningarna är mer eller mindre fullproppad av sik, gjorde jag en sökning och fann detta gamla foruminlägg. Jag tror jag får prova detta nästa gång, om någon försökt sedan 2002, så skriv gärna en rad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips