Alpinistklubb/förening i Stockholm

Härligt att höra David!

Du får gärna komma tidigare så kan vi hinna snacka lite innan du måste dra hemåt. Jag sitter redan på plats i lokalen där jag bosatt mig över helgen och Ingemar skulle komma hit ungefär vid 15.30. Vet inte när Gustav dyker upp men det skulle vara smidigt om vi hann koppla dator/projektor med sedvanligt tekniskt krångel.

Det kommer finnas kaffe, en del lättare förtäring i form av smörgåsar och en del öl till självkostnadspris.

Välkommna!

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Hej tompa.
Ledsen om det varit dålig återkoppling här i tråden.
Det som konkret hänt sedan sist är att stockholms klätterklubb och stockholmssektionen av fjällklubben har börjat bjuda in varandra till sina event. Alltid en start.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips