Alpina skidskor bra?

Jag har ringt runt och frågat priser på turskidåkningsutrustning. Fick ett paketerbjudande på 3 800 kr som innehåller Fischerskidor (vallningsfria med stålkant), Alpina skidskor och touringbindningar. Fischerskidor har jag själv och vet att de är bra. Men vet ngn ngt om kvaliteten på Alpina skidskor? Och är 3 800 (förra säsongens modeller) ett bra pris?

Sköna skor

Vad gäller skorna (BC 1550) har jag rörande komforten bara gott att säga. De är sköna och varma. Jag har dock mest varit på dagsturer och inte hårdtestat pjäxorna under flera dagars tuff åkning i fjällen så vad gäller kvalitén törs jag inte säga lika mycket. Jag finner dock ingen anledning att betvivla kvalitén utifrån hur de är uppbyggda. Vad gäller priset på hela utrustningen tänker jag att det nog är ett rätt ok pris. Jag köpte själv också Alpinas smalare (60) turskida med stålkant. Lycka till

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Och är 3 800 (förra säsongens modeller) ett bra pris?
Låter som ett fullständigt normalt pris, men det beror kanske på var affären är belägen. Om årets modeller av grejorna är bättre och du kan peka på det, dvs inte bara andra färger utan förbättrade detaljer, så kanske du kan pruta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips