Alpina skidskor bra?

Jag har ringt runt och frågat priser på turskidåkningsutrustning. Fick ett paketerbjudande på 3 800 kr som innehåller Fischerskidor (vallningsfria med stålkant), Alpina skidskor och touringbindningar. Fischerskidor har jag själv och vet att de är bra. Men vet ngn ngt om kvaliteten på Alpina skidskor? Och är 3 800 (förra säsongens modeller) ett bra pris?
 
Sköna skor

Vad gäller skorna (BC 1550) har jag rörande komforten bara gott att säga. De är sköna och varma. Jag har dock mest varit på dagsturer och inte hårdtestat pjäxorna under flera dagars tuff åkning i fjällen så vad gäller kvalitén törs jag inte säga lika mycket. Jag finner dock ingen anledning att betvivla kvalitén utifrån hur de är uppbyggda. Vad gäller priset på hela utrustningen tänker jag att det nog är ett rätt ok pris. Jag köpte själv också Alpinas smalare (60) turskida med stålkant. Lycka till
 
Och är 3 800 (förra säsongens modeller) ett bra pris?
Låter som ett fullständigt normalt pris, men det beror kanske på var affären är belägen. Om årets modeller av grejorna är bättre och du kan peka på det, dvs inte bara andra färger utan förbättrade detaljer, så kanske du kan pruta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.