Någon som använt både Alpina 1600 och Lundhags Guide ?

Hejsan..

Funderar på att vad det lider, om plånboken tillåter, börja köpa lite turskidutrustning istället för att hyra.

När jag har hyrt så har jag hyrt Lundhags Guide bc vilka jag trivdes bra i. Men då det är betydligt lättare att hitta Alpina Bc 1600 till ett vettigt pris så undrar jag om någon använt båda och kan på något vis ge en hint om ifall Lundhagsen är värd det betydligt högre priset eller om Alpina är bra nog eller till och med bättre ? Jag är superfrusen av mig så vill gärna veta om Alpinas är varma nog också :)

Mvh Johannes
 
Jag har Alpina 1600. Dom är bekväma och stadiga. Klämmer något över tårna. Jag har provat Lundhagspjäxan men den passade tyvärr inte min fot, eljest hade jag bytt till den utan tvekan. Möjligheten att ta ur fodret för torkning är ovärderlig. Alpinapjäxan kräver fuktspärr, vilket jag inte alls trivs med. Jag upplever inte Alpinan som speciellt varm, men så länge man åker så är det inga problem även vid 20-30 minus.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ventrikolo Alpina Control 64E NW Flat någon som testat? Turskidåkning 1
egh01 Jemtlander-pulka, någon som testat? Turskidåkning 5
vandrafjäll Vintern närmar sig, någon som ska ut på tur ? Turskidåkning 8
Emmmalundstrom Någon som bor eller brukar köra i enafors, storulvån alternativt duved? Turskidåkning 2
birru Någon som gått Kårsavagge-Unna Allakas på skidor? Turskidåkning 4
never Någon som testat dessa skidor eller vad tror ni om dom? OAC KAR 147 Turskidåkning 2
gilla_dansa Kan någon tipsa om vintertur i Norge? Turskidåkning 2
BD6 Har någon händig byggt om Åsnes fellelås? Turskidåkning 3
BTR Någon som har erfarenhet att åka rullskidor längre distanser? Turskidåkning 2
luktafotogen Någon som vill ha sin pulka modifierad? Turskidåkning 16
Binka Turskidor Abisko-Nikka vecka 11 någon? Turskidåkning 12
Thrashback Någon som känner till området kring Bruksvallarna (boende, längdåkning)? Turskidåkning 3
LRC Majtur, någon? Turskidåkning 5
T.S Någon som har en sån här pulka? Turskidåkning 11
Toni_v_89 kan någon ge tips och råd?? nybörjare.. Turskidåkning 5
dlan KÖPING, någon som är sugen att åka skidor? Turskidåkning 1
kallbacken Någon som har skidat Vistasvagge? Turskidåkning 1
hawker Någon som har erfarenhet av tur med småbarn (1-3år)? Turskidåkning 2
joask202 Bindning till både Alaska och Antifrys? Turskidåkning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.