Någon som har skidat Vistasvagge?

Hej!

Jag och några kompisar skall skida lite i keb-området.
Nu undrar jag om nån har skidat vistasvagge från Nikkaluokta och norrut? Är det en svår tur? Jag har sett på kartan att det inte är någon vinterled, är det då en massa lössnö som inte är lika hårt packad som det är lite högre upp på fjället? Är det mycket stigning?

Tackar för svar

MVH Mathias
 
Vistasvagge från Nikkaluokta norrut är en bred och öppen dal, ingen nämnvärd stigning. Den är nog betydligt bättre att gå vintertid än sommartid, då den är sumpig och myggig. Den är inte rösad vare sig sommar eller vinter, men det går en stig sommartid. Halvvägs upp till Vistasstugan ligger Lisas stuga som är värd ett besök. Om man går sent på våren får man se upp med vatten, som det är gott om i dalen. Mötte en gång en tysk skidåkare som plurrat. Det var nog ingen vidare upplevelse, han verkade ångra att han någonsin gett sig in på hela resan. Det är oftast skoterspår i dalen, som man kan följa om det är mycket snö. Dalen är en viktig färdväg för samerna.
\C
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
BD6 Har någon händig byggt om Åsnes fellelås? Turskidåkning 3
BTR Någon som har erfarenhet att åka rullskidor längre distanser? Turskidåkning 2
T.S Någon som har en sån här pulka? Turskidåkning 11
hawker Någon som har erfarenhet av tur med småbarn (1-3år)? Turskidåkning 2
ventrikolo Alpina Control 64E NW Flat någon som testat? Turskidåkning 1
egh01 Jemtlander-pulka, någon som testat? Turskidåkning 5
vandrafjäll Vintern närmar sig, någon som ska ut på tur ? Turskidåkning 8
Glännman Någon som använt både Alpina 1600 och Lundhags Guide ? Turskidåkning 1
Emmmalundstrom Någon som bor eller brukar köra i enafors, storulvån alternativt duved? Turskidåkning 2
birru Någon som gått Kårsavagge-Unna Allakas på skidor? Turskidåkning 4
never Någon som testat dessa skidor eller vad tror ni om dom? OAC KAR 147 Turskidåkning 2
gilla_dansa Kan någon tipsa om vintertur i Norge? Turskidåkning 2
luktafotogen Någon som vill ha sin pulka modifierad? Turskidåkning 16
Binka Turskidor Abisko-Nikka vecka 11 någon? Turskidåkning 12
Thrashback Någon som känner till området kring Bruksvallarna (boende, längdåkning)? Turskidåkning 3
LRC Majtur, någon? Turskidåkning 5
Toni_v_89 kan någon ge tips och råd?? nybörjare.. Turskidåkning 5
dlan KÖPING, någon som är sugen att åka skidor? Turskidåkning 1
Lavin har gått i Cuhcavággi Turskidåkning 0
marja Tur muddus vinter vart har ni åkt Turskidåkning 2
Avslutat Medlemskap 201709 Vad har jag köpt - Salomon BackCountry 5 Turskidåkning 4
tango Har Start fästvalaltejp bytt kletighet i år? Turskidåkning 15
andersjon Ni åsneslirare med korta stighudar, har ni fästvalla under? undrar en tungviktare Turskidåkning 1
liquidmonkey har du prova de har?? Turskidåkning 0
Puttri Vilka skidor har jag köpt? Turskidåkning 8
D Har undvika att det bygger under stighudar? Turskidåkning 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.