Alpina kurser

Har bokat in mig på STFs glaciärkurs på Keb den 31 aug. Problemet är att det är bara jag och en annan person som är inbokad och det behövs minst 3 personer för att kursen ska bli av. Om någon annan är intresserad av detta så kostar den 7800 (ganska dyrt men säkert värt pengarna då man får mycket av den kunskap man behöver för ett framtida bergsbestigande) och pågår i 8 dagar. Allt ingår i priset (helpension och all klätterutrustning)Bokning görs på 020-292929.

Om denna kurs inte blir av är jag intresserad av andra alternativ. Är det någon som tidigare vart på SKFs glaciärkurs kan berätta om den är bra/dålig? Någon som har erfarenheter av andra alpina kurser som de kan rekommendera?

Tack på förhand
Peter Eisenlauer
 
Glacier kurs

Har bokat upp mig på att gå en glacier kurs i norge på smörstabreen 4 augusti. Kostar bara 2500kr lån av utr 300kr. Tror nog man får lika mycket där som i Keb. Okey man får laga maten själv och bo i tält men det är inte fy skam det. Tycker nog du skall satsa på Norge prova http://www.bre.no.

M.v.h Urban
 
Smakar det så kostar det...?

Verkar som om Keb, STF har höjt sina priser lite väl mycket eller...? ;-)

Gick Högalpin bivackkurs i April förra året (BRA!)... och är nu sugen på något mer "tekniskt".
Bra tips -Norge kanske är "stedet"?

MVH
Jmlove
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.