Alpin klättring i chamonix

Skall hålla till i Chamonix under kommande vinter.

Alla med tips, trix, lägenhet, förare, frågor eller funderingar är välkomna att höra av sig.

Har du en tur på g men saknar replagskamrat eller utrustning? Vi kanske kan komplettera varandra?

Några andra som skall åka skidor eller klättra i Cham?

Ge gärna förslag på den tur du har gjort och verkligen rekommenderar.

Tjaba. Man blir mest glad för din skull, fast lite avundsjuk: ) Vet att vi ska dit i början av april då andra också planerade en tur.

Kolla under Mont Blanc på vintern disk.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej ska också till Chamonix i vår, kanske vi kan ta sällskap. Har inte så mycket utrustning men vi kanske kan komplettera varandra ändå. Har hört att "griffin"-föraren är bra...
Kan erbjuda boende.

Bra! blir perfekt.

Ska vi mötas på den stora parkeringen under midi-liften kl:1400 den 27 januari?

Jag gillar tonfisk och öl.
Jag är inte omutbar....

Invändning!

Det här med kl 14:00 måste jag vänligt men bestämt invända mig emot. Den 27 januari är alltid årets stora puderdag, och det är föga troligt att någon så tidigt som kl 14 befinner sig under 2000 möh. Jag är där kl 20:00, alternativt, följ kartan under den tredje plastsuggan!

I övrigt är även jag intresserad av sällskap, under såväl skidåkning som klättring i berg och på is.

Från slutet av 2006 är jag på plats och jag skall göra mitt yttersta för att finna el och vatten. ALLA tips emottages tacksamt!

Eder Rödluvan

owahlund; sa:
Några andra som skall åka skidor eller klättra i Cham?

Ge gärna förslag på den tur du har gjort och verkligen rekommenderar.

Absolut, vi kommer att vara där första två veckorna i april med siktet inställt på alpina turer, gärna Mont Blanc.

Har inte gjort så många turer där, men kan verkligen rekommendera Frendo-pelaren som vi gjorde i somras. Vill du ha mer beta kan du alltid höra av dig.

Klas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips