Åsa vill sålunda att regeringen struntar i grundlagen.
Jaså? http://www.asaromson.se/artrikedom/...inte-nagot-forbjudet-ministerstyre-ek-ojnare/
Åsa vill sålunda att regeringen struntar i grundlagen.
Då blir det mest Pajkastning och "goddag yxskaft".
Bra skrivet.
Apropå muppar i maktpositioner.
Nja, snarare tvärt om.
UteMats har gjort ett slitjobb med att försöka få dig att inse att ingen tjänar på att återgå till det i princip feodala samhälle du förespråkar. Jag har full förståelse för att han tillsist ledsnade.
Om du hade orkat läsa hela meningen så hade du sett att jag skrev "Sveriges yta består till 75 procent (landarealen) av skog" Hur svårt ska det vara att förstå skillnaden mellan "landarealen" och "totalarealen"?
Så demokratin fungerar inte om du inte får som du vill hela tiden? Jag var nog inte helt fel ute när jag skrev "anal personlighetsstörning".![]()
Jag tycker ju att både allemansrätt och skogsägande är naturliga företeelser, men att båda sidorna måste sköta sig inom de regler som gemensamt satts upp.
Frågan borde vara HUR vi får en bra fungerande efterlevnad till största nytta för alla, och hur vi hindrar enskilda eller grupper att egoistiskt tänja på reglerna eller bortse från dem för egen vinning (gäller båda sidors avarter).
Inte nya regler som de som inte följer dom nuvarande ändå struntar i, och andra bara ser som omotiverade hinder.
Vill man ändra på regler som man tycker har dåliga konsekvenser så får man förstås lobba för det med sakliga argument och visa att det inte skapar andra negativa effekter som drabbar andra värre.
Hursomhelst avbryter Mellanskog
http://www.mellanskog.se/Nyheter/Mellanskog-avbryter-avverkningen-pa-Gotland/
Jag ser ingen anledning att försöka hedra ett ruttet regelverk, som successivt urholkar markägarnas rättigheter på egen mark. Hit hör även myndigheternas vantolkning av allemansrätten och strandrätten.
Jag tycker nog att jag har fört fram många sakliga argument i denna tråd för att stärka markägarnas rådighet över egen mark. Däremot har det varit skralt med vettiga motargument.
/Niklas
...men lite längre ned i inlägget:
Ja, som sagt. Inte mycket till saklig debatt.
Om man nu får tro Wikipedia:
Sveriges landareal 41,1 milj. ha
Produktiv skogsmark 22,7 milj. ha
Skogsimpediment 5,8 milj. ha
Alltså Total skogsareal = 22,7 + 5,8 = 28,5 milj. ha
Andel skog i Sverige = 28,5/41,1 = 69,3% (av landarealen)
Andel produktiv skog = 22,7/41,1 = 55,2% (av landarealen)
Hur står det egentligen till med dina mattekunskaper? Matematik är ju trots allt universums mest grundläggande språk...
/Niklas