Det var ju tyvärr en majoritet Nazister som å det grövsta körde över en minoritet av judar...
Fan också... Jag som hade hoppats slippa hänvisa till Godwins lag i den här tråden...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Godwins_lag
Det var ju tyvärr en majoritet Nazister som å det grövsta körde över en minoritet av judar...
Snacka om att inte se helheten. För att som markägare få låna naturresurserna och profitera på avkastningen krävs inte bara att man har pengar- Man måste som alla andra följa vissa regler, så har det alltid varit, och markägarna har väl alltid tyckt att det varit besvärligt eller "orättvist" men dom har ju tydligen skaffat skog trots att dom känt till det.Tja, kan man inte se sambandet mellan bygglov och allemansrätt, så har man inte mycket kunskap om allemansrätten och tillhörande allemansskyldighet.
Det är ju därför som det krävs bygglov och finns stadsplanering.Att tro att man kommer åt olagliga eller olovliga beteenden genom att begränsa allemansrätten är ju som att tro att man kan lagstifta bort all annan kriminalitet, man hindrar man bara dom som redan sköter sig och dom andra fortsätter ändå.Ty byggs det där, så är ju inte tomten längre allemansrättsligt tillgängligt.
Seobserver: eftersom du ständigt tycks dra upp den där historien om släktens skog tycker jag verkligen det är dags att du lägger lite fakta på bordet.
- Vad hände?
- När hände det?
- Var hände det?
- Vari bestod oförätten?
-Finns det juridiska dokument eller annan dokumentation så vi själva kan bilda oss en uppfattning vad som hänt?
Och till sist - vad har det med allemansrätten att göra?
Uffe
Somliga kan och mången visar att det är klent beställt.
Jag tror du missuppfattade mig (om det var mig du svarade förstås), jag kan hålla reda på både fötter och plantor, samt slå upp ett tält i ett skogsplantage utan att ens vara i närheten av en endaste planta. Det finns ju många ställen i skogen där plantsättning inte lämpat sig och det brukar vara bästa lägerplatserna och även om man inte får ner en tältpinne i urberget så finns det ju andra sätt att lösa den lilla petitessen, skärgården är inte heller så lätt-campad alla gånger men med lite sunt förnuft är lösningen närmre än problemet.Satt plantor och vet inte var du sätter fötterna, l--mel! hade det blivit i skogen om du upptäckts!
Du får nog gå ut i regnet och sätta dina pliktplantor, utan sydväst.