Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Aktuellt snödjup fjällkedjan
- Trådstartare thureb
- Start datum
Utvecklingen redovisas som stapeldiagram på SMHIs mätpunkter om man klickar på dem i kartan https://www.smhi.se/vader/observati...b=vader,param=s,stationid=122330,type=weather
Thure
Thure
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Ser ut som det fyllt på lite grand och ganska stadigt minusgrader framöver. Ser rätt hoppfullt där vi planerar att tura från Ljundalen till Nedalshytta.
www.senorge.no har liknande funktion som Thure tipsar om. Välj snödybde som kartvalg och tryck sen bara på kartan så får man utvecklingen.
www.senorge.no har liknande funktion som Thure tipsar om. Välj snödybde som kartvalg och tryck sen bara på kartan så får man utvecklingen.
Tack. Det hade jag inte koll på. Väldigt mycket färre faktiska mätpunkter...Var observanta på att på SeNorge.no är snödjup på fliken "temakart" datormodellberäknade uppgifter och inte verkliga.
Väljs flik "Målinger" går det att välja faktiskt uppmätt snödjup i punkter,
Hej!
Jag skidade nyss från Ramundberget till Storulvån via Fältjägaren, Helags och Sylarna.
Det är definitivt nog med snö för att åka, men särskilt mellan Helags och Sylarna märktes det att mycket sten och framsmälta partier fanns. För det mesta är den snö som finns väldigt hårt packad och bitvis mycket isig, det blev spännande utförslöpor.
Jag skidade nyss från Ramundberget till Storulvån via Fältjägaren, Helags och Sylarna.
Det är definitivt nog med snö för att åka, men särskilt mellan Helags och Sylarna märktes det att mycket sten och framsmälta partier fanns. För det mesta är den snö som finns väldigt hårt packad och bitvis mycket isig, det blev spännande utförslöpor.
Hur såg snön ut nere vid helags, får man upp tält med mestadels vanliga tältpinnar tror du?Hej!
Jag har inte vintertältat så kan ej svara på tältpinnar, men snön vid Helags var liknande resten av området, extremt vindpinad, tätpackad. Fanns dock rätt gott om den, om än den var rätt isig på sina ställen. Det var dock prognos för mer nysnö när jag åkte därifrån.
Bildexempel på snöläget
Bildexempel på snöläget
Bilagor
Senast ändrad:
Vackert. Bra med en snö uppdatering, tack
Stort tack för uppdatering. Ser ju rätt lovande ut ändå. Verkar som det kommer lite snö närmaste dagarna också.Jag har inte vintertältat så kan ej svara på tältpinnar, men snön vid Helags var liknande resten av området, extremt vindpinad, tätpackad. Fanns dock rätt gott om den, om än den var rätt isig på sina ställen. Det var dock prognos för mer nysnö när jag åkte därifrån.
Bildexempel på snöläget
Någon som har koll på snö läget vid Helags nu, går det att åka skidor från parkeringen kläppen till helags?
Inget exakt svar här, men ändå en hel del information: https://www.svenskaturistforeningen.se/om-stf/aktuellt/aktuellt-snolage-i-fjallen/Någon som har koll på snö läget vid Helags nu, går det att åka skidor från parkeringen kläppen till helags?
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg