akto enan

Ja, tyget är klart tunnare och "fladdrigare" än på t.ex. Tarra. Sen är ju själva tältkonstruktionen sådan att duken inte sträcks upp lika bra heller. Akto är nog något tystare p.g.a. tyget skulle jag tro.

Jag sov med öronproppar den natten det blåste ordentligt, utan dem hade det varit jobbigt. Nu är jag ju iofs rätt känslig för ljud också, andra kanske inte störs lika mycket.

Dörren upplevde jag inte som något problem alls, tvärtom fungerade den riktigt bra. Jag är dock inte så frusen av mig.

Hur fungerade det med ventilationsluckorna när det blåste på?
Kondens vid avsaknad av takventil?

Ventilationen fungerade bra, skulle nog kunnat stänga igen lite för att minska draget när det blåste på men det var inget som störde mig.

Märkte inte av någon kondens men det har också varit varma nätter så den frågan kan nog andra svara bättre på.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips