akka

Har ett akka sen några år, men börjar bli
less på på att vakna upp i ett stekhett tält
på fjället, någon som har förslag på modifikationer/
ventilationsförbättringar ?

så man kan sussa lite svalare

Härma drag

Inget är lättare än att få drag i ett tält. Slå upp ditt tält tvärs vindriktningen. Håll upp yttertältets botten på båda sidorna, med vinterpinnar eller andra lämpliga objekt. Voila så blir ditt tält svalare! Vid ökentältning är det ett måste!

God tur

Johan K

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kanske självklart men...

Att se till att verkligen spänna upp ventilationsöppningarna med staglinorna hjälper en del, annars kan jag bara instämma i att det hjälper att lyfta yttertältet i kortändarna (och bara ha myggnätet stängt i innertältet).
Tror inte detta är ett problem som är speciellt för Akka, om man ligger 2-3 personer i ett litet utrymme (i solen...?) blir det varmt till slut.

/M

mmm

Har fått för mig att ventilationsnätet i fot ändan
är för litet och dessutom dubbelt myggnät så strömmningen blir dålig.

Jag har provat de där med att höja på kortändorna men tyckte det hjälpte så där, hmm man får väl härda ut

tack för tipsen i alla fall :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips