Akka eller Nammatj 3GT

Kollade in Marmots hemsida, som många tältmakare utomlands så visar de enbart innertält. Sen var färgerna lite för "flashiga". Jag har som krav att tältet skall smälta in i omgivning, m a o tältet skall vara grönt. Det mesta av min utrustning är grön eller någon annan skogsfärg. Men tack ändå

Hilleberg på amerikanska

Du har väl vid detta lag köpt dig ett tält.

Utemagasinet 5/2000 sid70, kallar Marmot mach2 för "Hilleberg på amerikanska". 2,2kg + pinnar, 3900kr då, lite bredare än Nammatj2.

Låter som ett bra alternativ för sommarfjäll, någon som har praktisk erfarenhet av Marmot mach2?

Friska hälsningar/ R

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
vilket tält blev det

det skulle vara kul att veta vilket tält det blev, och vad som avgjorde ditt köp? Jag har själv Hilleberg (Nallo 2) sen några år och "storm" trivs i det!!!
/steff

Keron3

Efter alla diskusioner på utsidan så var jag tämligen säker på att ett Nammatj3GT var det som skulle inköpas. Dock så fann jag via prylmarknaden på Utsidan ett Keron3 i trakten av Örebro (jag bor en bit utanför). Så jag ringde och fick klart för mig vilket fynd detta tält var, så jag åkte dit och fann att säljaren hade ett Keron3 i absolut nyskick så jag köpte det. Har inte provat det i fält än. Det som jag kanske kommer att sakna är GT-absiden men jag tyckte inte att det var värt att betala så mycket mer för att få en absid. Däremot så Har ju Keron dubbla absider och raka kortsidor på inner tältet. Keron var aldrig ett alternativ då det var aktuellt att köpa ett nytt tält då jag tyckte att priset var för högt, men ett begagnat i nyskick till det priset var för mig ett fynd, att jag sen kunde köpa det "hemma" gjorde inte saken sämre!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips