aidkurs

hej!

jag är väldigt intresserad av att börja aidklättra. undrar om det kanske är fler som är det och om klubben inte skulle kunna ordna en aidkurs?

MVH Rickard
 
Ge dig inte in på något dumt Rickard. Aid är farliga grejor och borde således förbjudas. Har mycket svårt att föreställa mig klubben stödja sådana aktiviteter. Att klättra svårare innebär inget annat än att riskera livhanken. Klättring handlar ju om att klättra under så säkra omständigheter som möjligt OCH inte det motsatta! Pffss!!
 
Haha, och det kom just från rätt mun!!!

Nä, Rikard det blir nog ingen aidkurs på ett tag i denna klubb, men du kan ju alltid hänga på någon aidare ut och lära dig grunderna, sedan är det ju bara att köra på...
 
Nä jag mena inget illa rickard. Om nu är en sån där hard core klättrare som pallar med kilar o sån där läskigt skit så är det coolt men jag fattar inte varför man vill hålla på o riskera livet. Sport is the word!! Men akta dig för aid, för det har jag hört att det är många som har strykit med under utövandet av.
 
Fredrik Fredrik, låter som om du sällat dig till den sorgliga skaran av fd Aidklättrare som har blivit groundade av sin respektive....sorgligt!!!
Skämt åsido, det börjar bli aiddags igen så smått och Rågårds (eller skall man börja säga Ulorna) lockar. Vi får ta och samla ihop Skyhookers ,ladda baren och dra upp snart. Kanske helgen 19-20é? För nybörjare är det bara att hänga på och lära av sina misstag...eller nåt sånt. Fast det är rätt läskigt!
 
låter finfint

Jag hänger gärna med, så om det blir en liten tripp norrut kan ni gärna spara en plats till mig.
Ser fram imot många härliga misstag, så att man lär sig något =)
/Per
 
Jag hade tankt att aka till Ragardsdal nagon gang mellan den 18 oktober och den 8 november i ett par dagar. Det finns sakert plats i bilen som Tina varmt rekomenderar. Bilen da alltsa. Vill nagon folja med sa kan vi kanske bestamma ett mera exakt datum langre fram. Ha det kaga...
 
Ja va fan jag får väl ge efter för grupptrycket. Har inte klivit i en stege sedan jag ledde 25 replängden på Mescalito och jag är nästan fortfarande rädd. Men man får väl åka till rågers o bli uppskräd lite till. Börjar i alla fall bli sugen på att banka heads! Det där med att ladda baren låter i alla fall inte helt fel.

Men för min del kan vi gärna ta det lite senare om jag ska vara egoistisk och bara tänka på armen.

Pussar!
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.