• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Äventyrare sökes

Kul att fler visar intresse. Har ni några synpunkter/förslag på hur detta ska arrangeras? En hemsida är kanske en bra början. Ska det endast fungera som ett nätverk eller ska turer i "föreningens" regi anordnas?

Skulle även vara intressant att veta vilka aktiviteter som lockar. Om alla mailar detta till mig kan jag anordna en lista (kanske en bra början?).

Är det någon som känner sig manad att jobba lite med detta så vore det kanon om du hör av dig.


[Ändrat av nummeråtta 2006-03-21 kl 16:40]
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
jag är på!

Är i fjällen fram till maj men sedan i Stockholm.
Är gärna ute på alla vis!! och saknar allt som oftast folk att göra upptåg med.
Kan gärna ta tag och fixa grejjer om intresse finns.


:holger
 
Jag tror att det enklaste sättet att genomföra någonting sånt här är att starta ett forum på en hemsida där alla registrerade användare är medlemmar i "nätverket." Varför bara Stockholm?
//Janne

Ps: Om intresse finns: Jag kan låna ut plats från mitt webhotell på domänen http://www.lowgear.org som just skulle bli ett nätverk för expeditioner och äventyr, främst för fordonsburna resor.
 
Re: jag är på!

hobbit; sa:
Är i fjällen fram till maj men sedan i Stockholm.
Är gärna ute på alla vis!! och saknar allt som oftast folk att göra upptåg med.
Kan gärna ta tag och fixa grejjer om intresse finns.


:holger

Kul att höra! Hör gärna av dig via mailen och kom gärna med förslag på hur man kan arrangera det hela.
 
Ben_Rangell; sa:
Jag tror att det enklaste sättet att genomföra någonting sånt här är att starta ett forum på en hemsida där alla registrerade användare är medlemmar i "nätverket." Varför bara Stockholm?
//Janne

Ps: Om intresse finns: Jag kan låna ut plats från mitt webhotell på domänen http://www.lowgear.org som just skulle bli ett nätverk för expeditioner och äventyr, främst för fordonsburna resor.

Ja, varför bara Stockholm? Jag håller med - alla är givetvis välkommna. En hemsida med ett forum känns som en bra början och det vore jättebra om du kunde ordna med utrymme. Ev. kan även jag göra det.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Själv känner jag mig inte helt bekväm med att kalla mig själv för äventyrare. Låter lite väl pretentiöst, men hur som helst...så söker jag liksom ni folk att utföra vissa lite mer fysiskt ansträngande saker ute i naturen som kräver viss erfarenhet. Nu till sommaren så tänkte jag ägna minst en och en halv vecka till trevlig klättring i lite mer alpin miljö nere i alperna med Chamonix som utgångspunkt. Någon som är intresserad?
 
En äventyrare för mig är någon som tycker att det är spännande att göra saker utöver det vanliga. När jag var yngre bestod detta i att utforska närområdet kring min stad med cykel tills man hittade på varje stig inom en-två mils radie.

Äventyr kan vara så mycket, likaså en äventyrare. Att lyfta på ett brunnslock och krypa ner i stadens kloaker eller att bestiga Mount Everest. Inget av det är att rekommendera utan rätt kunskap och tillstånd så detta med kunskap kommer nog in som ett element i äventyret för mig. Det kan sammanfattas med fyra ord:

*Nyttja------Forska*
*Utmana------Utveckla*

//Janne
 
Re: Liknande i Göteborg

zeromaker; sa:
Finns det någon liknande förening i Göteborg???

Någon som är sugen på att bilda något?


Mvh,
Per Nyberg
http://www.aventyrsexpeditioner.com

Frågan är om det inte skulle kunna bli ett rikstäckande nätverk istället. Jag ska fundera och skissa lite och återkommer när jag har mer kött på benen. Jag tar gärna emot era åsikter.

Det första som måste lösas är att fixa uytrymme att lägga upp hemsidan på.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.