Äventyr, vad är det?

Uppenbart är att trådstartaren ej kan ha ett äventyr i grannstaden, d v s han själv är rejält begränsad.
Lite patetiskt faktiskt....
 
Ett äventyr är för mig att ge mig ut i det okända och upptäcka något nytt och inte veta vad som väntar bakom nästa krök. Det kan lika gärna vara en promenad på en stig som jag inte vet vart den tar vägen, eller en bussresa i Paris eller en vandring i oledad terräng på fjället. För mig är det ovissheten som utgör äventyret, men givetvis i olika grad. Det är ju mer äventyr att gå vilse i skogen än att gå vilse i Stockholm...
 
det ultimata äventyret, i min värld, är att bli kär - att kasta sig ut, med hjärtat före, utan att ha en chans att veta hur långt fallet blir eller hur landningen ser ut.

men, det är klart, det går ju inte att bestämma sig för, planera och genomdriva som projekt.
så det kanske är för vid vy för den här tråden.
 
Livet är ett äventyr... defenition "äventyr" har ändrat åtskilliga gånger i mitt liv redan och jag är 26.

- Krypa på golvet och ta sig från famn till famn
- Bygga kojor... vada i träsk och jaga fjärilar....
- Vandra genom Sverige

osv osv
 
Ibland är det väl ändå skönt att ALLT finns definerat. Inga onödiga undringar. Wikipedia har tex redan bestämt vad ett äventyr är:

"Ett äventyr är en aktivitet som innebär risker eller osäkert utfall, och som ofta ställer krav på deltagarna."

Bra va? Nu är det ingen som behöver fundera. För mig innebär att vakna på morgonen ett högst osäkert utfall med stora risker. Kraven brukar komma rätt omgående. Ibland väljer jag att inte ens delta!
 
Köpte min på turistkontoret på Kyrkogatan. Den har ett par år på nacken.

Äventyr av den skarpare sorten är det när det gick väl, rubrikerna när det gick snett blir svarta.
 
Ett äventyr är ju olika för olika individer. När jag sitter i min kåte en helg i februari är det ett helt galet äventyr för vissa, helt lagom för mig och larvigt enkelt för andra. Finns inga ramar för äventyr utan man sätter sin egen ribba.

Ett äventyr jag inte ger mig in på är att bli pappa, det är ju livsfarligt... :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...