Är Prijon Seayak bra?

Jag hade nästan bestämt mig för att köpa en Prijon Seayak när jag fick en del tveksamma kommentarer från en kajakguide i Kanada. Min vän menade att kajaken inte var effektivt gjuten, samt att den inte paddlar rakt. Han har inte testat den på ganska många år, och lämnade öppet för att Prijon kan ha förbättrat egenskaperna de senaste åren. Är det någon som har någon åsikt om detta?
MVH Malin

kajaktiv

The Prijon seayak has had about 4 different re-models the last 15 years, including a majour face lift 2004 with the new front day hatch for example and lower rudder mount, also increased forward volume. The production technique has changed and been continuosly improved using a new type of form, plus BASF who supply the base material have small improvements every year in weight and stiffness.

So your friend in Canada has no doubt tried a very old model, yet we experienced no problems such as he mentions 10 years ago. But the Kayak itself is not a kayak for holding a strong degree of course stability with out a rudder (the Kodiak is designed for this job), but more for touring with ease of turning. Many "English style" or advanced paddlers are suprised how easy it turns using the leaning techniques for example.

Barbro and I paddled 400 km in 8 days down the west coast of Corsica in April, I had a Kodiak and she a 2003 Seayak. We had some exposed and rough paddling on several days and didnt notice she had any problems holdig a straight line, yet she made a better surf landing on a dumping surf break than I did.

My suggestion is find a retailer (many of whom in sweden have now visited the factory) to test paddle the newest model of what would be one of the best sold kayak models in the world, as the saying goes "the test is in the pudding" :)

MVH

James / Kajaktiv

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips