@Vindaloo
så för mig känns det som kanske inte helt genomtänkt navelskåderi d.v.s. man ser det man vill se.
Håller du med?
Tråkig ton i en annars intressant tråd.
@Vindaloo
så för mig känns det som kanske inte helt genomtänkt navelskåderi d.v.s. man ser det man vill se.
Håller du med?
@snurte
Tack för jätteintressant input!!
Orkar du ge mig en detaljerad byggbeskrivning av brännaren du använder (större/mindre burk+kolfiberfilt) samt vilka burkar du använt & måtten?
Har kikat både på Andersj & Tetkobas byggen, men denna lät väldigt spännande!!
Tack på förhand!
Hej och tack för svar!
Jo jag kände till Tenol, är dock ganska säker på att det inte går att få tag på längre, kan dock ha fel. Och jag tänker att skall man ändå befatta sig med hälsovådliga grejer tar jag hellre nåt som inte sotar alls, dvs ren metanol, än Tenol som ändå sotar litegrann eller att hålla på och blanda och ha samma bekymmer där. Jag fullkomligt hatar sot
Det är ju det där med risken att få det i maten, men ännu har jag aldrig någonsin lyckats få nåt stänk i maten av T-röden.
"Parkens vänner" hahah
Den som mest smälter vatten och/eller kokar upp det till frystorkat kanske svarar "nej" på den frågan. Mitt eget svar är ett obetingat "ja" - med min egentorkade mat spar jag massor med bränsle (och disk av vidbränd kastrull...) på att steglöst kunna fininställa till sjudläge.@gundj
(...) Är verkligen ett lågeffektskök i behov av precis & snabb reglering? (...)
Den som mest smälter vatten och/eller kokar upp det till frystorkat kanske svarar "nej" på den frågan. Mitt eget svar är ett obetingat "ja" - med min egentorkade mat spar jag massor med bränsle (och disk av vidbränd kastrull...) på att steglöst kunna fininställa till sjudläge.