Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är gäddor farliga!?
- Trådstartare ala
- Start datum
Siken farligare
Gäddor tar ca 25-40 fiskar och andra djur upp till 1/3 av sin egen storlek varje år. En sik äter ca 400-500 gäddor varje sommar. Fatta hur farlig siken är om gäddan är så otäck!!! Och dessutom smakar sik om möjligt ännu sämre än dåligt tillagad gäddjävel!! Åt en gädda halvt rå på en överlevnadsövning för ett par år sedan....Rännskita och ingen fisklukt på 2 år var resultatet. Slutsats: Gäddan är farligare död och rå, och siken är orsaken till allt ont på jorden eftersom den äter så mycket gäddor!!=)
Gäddor tar ca 25-40 fiskar och andra djur upp till 1/3 av sin egen storlek varje år. En sik äter ca 400-500 gäddor varje sommar. Fatta hur farlig siken är om gäddan är så otäck!!! Och dessutom smakar sik om möjligt ännu sämre än dåligt tillagad gäddjävel!! Åt en gädda halvt rå på en överlevnadsövning för ett par år sedan....Rännskita och ingen fisklukt på 2 år var resultatet. Slutsats: Gäddan är farligare död och rå, och siken är orsaken till allt ont på jorden eftersom den äter så mycket gäddor!!=)
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Re: Re: Re: Bjumisgädda

Tror inte Kalixbor behöver oroa sig för gäddor. Med den landhöjning som är där hinner de väl knappast ner i vattnetlapetter; sa:Ra... ...ta.. ...taa... ...fast mycke foort-are![]()
klot; sa:Rännskita och ingen fisklukt på 2 år var resultatet.
Ajdå, det sista måste ha varit särskilt ansträngande...
Re: Siken farligare
Men hallåååå, liksom! Fattar inte detta, du borde ju starta en "bevara siken"-förening eftersom den är så behjälplig med att hålla nere gäddbeståndet...
klot; sa:Gäddor tar ca 25-40 fiskar och andra djur upp till 1/3 av sin egen storlek varje år. En sik äter ca 400-500 gäddor varje sommar. Fatta hur farlig siken är om gäddan är så otäck!!! Och dessutom smakar sik om möjligt ännu sämre än dåligt tillagad gäddjävel!! Åt en gädda halvt rå på en överlevnadsövning för ett par år sedan....Rännskita och ingen fisklukt på 2 år var resultatet. Slutsats: Gäddan är farligare död och rå, och siken är orsaken till allt ont på jorden eftersom den äter så mycket gäddor!!=)
Men hallåååå, liksom! Fattar inte detta, du borde ju starta en "bevara siken"-förening eftersom den är så behjälplig med att hålla nere gäddbeståndet...
Re: Re: Siken farligare
det e just därför jag fiskar, för att döda alla jävla fiskar.. tacka vet jag falukorv, kan ätas rå, kokt, stekt eller grillad!!
alven; sa:klot; sa:Gäddor tar ca 25-40 fiskar och andra djur upp till 1/3 av sin egen storlek varje år. En sik äter ca 400-500 gäddor varje sommar. Fatta hur farlig siken är om gäddan är så otäck!!! Och dessutom smakar sik om möjligt ännu sämre än dåligt tillagad gäddjävel!! Åt en gädda halvt rå på en överlevnadsövning för ett par år sedan....Rännskita och ingen fisklukt på 2 år var resultatet. Slutsats: Gäddan är farligare död och rå, och siken är orsaken till allt ont på jorden eftersom den äter så mycket gäddor!!=)
det e just därför jag fiskar, för att döda alla jävla fiskar.. tacka vet jag falukorv, kan ätas rå, kokt, stekt eller grillad!!
Re: Re: Re: Re: Sötvattenskrokodiler.
Vaddå, först torskar och nu också gäddor???joru; sa:ping; sa:tjonsson; sa:ping; sa:Alla gäddor är aggressiva och onda,vad tror du?
De är inte bara onda, de är satanister också.
Japp,simmar runt och dödar gäddbarn och käkar upp dom under ritual-liknande former.
peter
Va f**n, jag visste inte att alla gäddor var av manligt kön!!
//J
ala; sa:Det gör vi i Jämtland! I alla fall gäddor.
/A
En snabb blick på artiklarna ger ju vid handen att det är jämtlänningarna som dödar gäddor under ritualliknande former. Slår vad om att det bara är manliga jämtlänningar och att de bara dödar kvinnliga gäddor.
Re: Siken farligare
Sommargäddor har en viss aerodynamik har jag lagt märke till, alla gånger man måstat avliva någon glupsk vasskäftad historia och sedan kastat den upp i skogen. Har ett personligt gäddrekord på ca 25 meter, i viktklassen <1 kg, sittande från båt.
Nämenvaihelv...? Kom inte å anklaga siken för att smaka dåligt, bara för att den har dålig smak (äta gäddor, fyfan).klot; sa:Gäddor tar ca 25-40 fiskar och andra djur upp till 1/3 av sin egen storlek varje år. En sik äter ca 400-500 gäddor varje sommar. Fatta hur farlig siken är om gäddan är så otäck!!! Och dessutom smakar sik om möjligt ännu sämre än dåligt tillagad gäddjävel!! Åt en gädda halvt rå på en överlevnadsövning för ett par år sedan....Rännskita och ingen fisklukt på 2 år var resultatet. Slutsats: Gäddan är farligare död och rå, och siken är orsaken till allt ont på jorden eftersom den äter så mycket gäddor!!=)
Sommargäddor har en viss aerodynamik har jag lagt märke till, alla gånger man måstat avliva någon glupsk vasskäftad historia och sedan kastat den upp i skogen. Har ett personligt gäddrekord på ca 25 meter, i viktklassen <1 kg, sittande från båt.
Re: Re: Siken farligare
Strykarräven; sa:klot; sa:Sommargäddor har en viss aerodynamik har jag lagt märke till, alla gånger man måstat avliva någon glupsk vasskäftad historia och sedan kastat den upp i skogen.
Varför måste man kasta upp avlivade gäddor i skogen?
Re: Re: Re: Siken farligare
Nä, om sommargäddan är en bifångst i en dyig tjärn så brukar jag kasta bort den, efter att katten dog.jamten; sa:Varför måste man kasta upp avlivade gäddor i skogen?
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg