Är du under 40 år och vill bli medlem i SSSK?

U39:s välkommenprogram !

Upp till 39 är en åkgrupp i SSSK http://www.sssk.se för de medlemmar under 40 år som gärna vill åka med jämnåriga kamrater. Turer med Upp till 39 går som regel i grupp IV-takt. Anpassningsgraden till gruppen är stor. Det är alltid trevligt att åka med Upp till 39. Vi prioriterar socialt umgänge framför att åka snabbt och långt. Häftig skridskoåkning på spännande isar blir det. Ofta avslutar vi dagen med "after-skate" på något trevligt ställe.

För att få fler yngre medlemmar och ledare till SSSK startar U39 ett välkommenprogram på försök för nya medlemmar (icke-SSSK medlemmar).

Programmet vänder sig till yngre hängivna skridskoåkare (yngre än 40 år) som inte ännu är medlemmar i SSSK, men som vill bli medlemmar. Programmet kommer att omfatta ungefär 45 personer, varav hälften ska vara yngre än 30 år.

Kravet för att få delta är förutom att vara yngre än 40 år, att ha åkstyrka motsvarande grupp 4 (för att kunna följa med på U39:s turer), för övrigt gäller samma krav som för SSSK:s ordinarie välkommenprogram.

Programmet består av en teoridel och en mer praktiskt orienterad del.
Teoridelen består av två teorikvällar i Idrottshögskolans lokaler, tisdagen den 22/2 och torsdagen 24/2

Teoridelen omfattar bl.a iskunskap, säkerhet och ”klubbkunskap”.

Den praktiska delen består av dels en frivillig "skating clinic" på Östermalms IP för att finslipa på åktekniken i anslutning till ett av teoripassen och en riktig skridskoutfärd på riktig is med en festlig avslutning.

För att beviljas medlemskap måste delta vid samtliga delar (ej skating clinic).

Vi kommer huvudsakligen att informera om detta via SSSK:s e-postlistor, därför ber vi er därför tipsa era skridskoåkande vänner och bekanta om denna möjlighet att bli medlemmar i SSSK. Principen för anmälan är först till kvarn, med reservation för att hälften av deltagarna ska vara yngre än 30 år.


Anmälan görs till: jenny.didong@sssk.se

Namn:
Telefonnummer
E-post:
Födelseår:
Skridskobakgrund:

Avgift för välkommenprogram:150 kr (ev.bussavgift kan bli aktuell vid utfärd) som insättes på Upp till 39:s postgirokonto, 10 89 94-5

Medlemsavgift till SSSK:

Medlemsavgiften är för närvarande 200 kr per år. Inträdesavgiften är 500 kr. Personer under 25 år betalar 100 resp. 250 kr. Familjemedlem med samma adress som ordinarie medlem betalar 100 kr per år, men ingen inträdesavgift. Ständig medlem 6 000 kr.
 
tigertamjaren; sa:
Sounds highly interesting!
Men är det slöåkning som gäller kanske man får tänka två gånger.
Självklart blir man medlem i SSSK, och kan välja mellan grupp 1 till 5 (och såsmåningom Efter 65) förutom Upp till 39. Slöåkning? Tja det är samma diskussion som varför man utövar friluftsliv....

/Staffan
 
snälla ... säg att detta är ett bizarrt skämt?

snacka om att ha höga tankar om sig själva ...
[Ändrat av hakan_l_borg 2005-02-08 kl 00:00]
 
Re: snälla ... säg att detta är ett bizarrt skämt?

hakan_l_borg; sa:
snacka om att ha höga tankar om sig själva ...
[Ändrat av hakan_l_borg 2005-02-08 kl 00:00]


Om du menar mitt inläg så var det absolut inte meningen att låta högmodig, men med 11000 medlemmar ca så är väll chansen ganska stor att våra snabbaste medlemmar åker något snabbare än "slöåkning"

:D

En stor del är dessutom väldigt ödmjuka och inspirerande....
 
Lugn i stormen.

Stadan skrev "Turer med Upp till 39 går som regel i grupp IV-takt. Anpassningsgraden till gruppen är stor." (Min fetstilsmarkering.)

Med glimten i ögat svarar jag då såsom varande uttryckligen starkt intresserad, och dessutom en inte helt oäven skridskoåkare som önskar åka i relativt god fart att "är det slöåkning som gäller kanske man får tänka två gånger."

I´m still highly interested! ;)

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Lugn i stormen.

Stadan skrev "Turer med Upp till 39 går som regel i grupp IV-takt. Anpassningsgraden till gruppen är stor." (Min fetstilsmarkering.)

Med glimten i ögat svarar jag då såsom varande uttryckligen starkt intresserad, och dessutom en inte helt oäven skridskoåkare som önskar åka i relativt god fart att "är det slöåkning som gäller kanske man får tänka två gånger."

I´m still highly interested! ;)

/ G
Då får du nog snabba på med medlemsskapet och be Kung Bore om nåd, för snart är du lika out som jag av din profil att döma;)

Raskesven
 
Raskesven; sa:
Då får du nog snabba på med medlemsskapet och be Kung Bore om nåd, för snart är du lika out som jag av din profil att döma;)

Raskesven

Bomber och granater, du din gamla barrskogsindian! Kung Bore och hans gamla flamma Isvidda fick allt känna på mina snabba skär i helgen. Gubbarna stod och gapa när jag flög förbi i... minst grupp-III-fart! ;)

Over and out!

/ G
 
Jag tycker det är löjligt med en massa fjantiga slynglar som inte fyllt 40 ens. Så det så!

Men visst - satsa lite på dem - så kanske klotter och skadegörelse på stan minskar, sanna mina ord...
 
Mezzner; sa:
Jag tycker det är löjligt med en massa fjantiga slynglar som inte fyllt 40 ens. Så det så!

Men visst - satsa lite på dem - så kanske klotter och skadegörelse på stan minskar, sanna mina ord...

Skrävlande papegoja, snart hamnar du på panchis-gårn och då är det min generation som håller i soppsleven! Skrattar bäst som skrattar sist!

/ G
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Cuba Cola Är dom helt fel??? Längden.. Långfärdskridsko 7
thureb Vad är viktigt för issäkerhet hos långfärdsåkare Långfärdskridsko 26
Wibrån Vad är detta...? Långfärdskridsko 14
torpet Vad är nu detta? Långfärdskridsko 0
Jörgen Larsson Är skridskor med lös häl att rekommendera? Långfärdskridsko 19
olofh kolfibern är här Långfärdskridsko 1
Ehrsa Varför är Vätterns isar så blåa/turkosa? Långfärdskridsko 8
torpet Vad tycker ni som är vana vid västkustis om detta? Långfärdskridsko 16
the_tnt [Off Topic] Is är förrädiskt på flera vis Långfärdskridsko 1
ingeback Is är färskvara Långfärdskridsko 2
johan.dahlstrom Total nybörjare – Vad i utrustningsväg är 100% nödvändigt? Långfärdskridsko 38
L.A. hur är lundhags cruise? Långfärdskridsko 1
Karin H. Varför är isen hal? Långfärdskridsko 1
ulfhe Varför är isen hal? Långfärdskridsko 9
Lasse Nilsson Är glapp hype? Långfärdskridsko 108
Mezzner Än en gång; hur angeläget är det med sidojustering? Långfärdskridsko 6
ingeback Det är mänskligt att glömma - men det kan få... Långfärdskridsko 25
dreamteam Nybörjare på skridskoåkning (jo det är sant) Långfärdskridsko 5
partyfrasse Vad är det för fel på Pikmakarns skridskor? Långfärdskridsko 10
pby Är grenrem en bra säkerhetsdetalj? Långfärdskridsko 39
dabac Isen är mosig - när sopas vägarna? Långfärdskridsko 12
BKC Hur lös är lös häl? Långfärdskridsko 15
thureb Vilken säkerhetsutrusning är viktigast. Långfärdskridsko 11
Fjärdebrunn Vädret - är det bara att lägga ner? Långfärdskridsko 10
sandwichman Är Lundhags Multiskate bra? Långfärdskridsko 3
RobRoc Vilken bindning är att föredra? Långfärdskridsko 6
Rajjan Vikingarännets resultatlistor är uppe Långfärdskridsko 3
jens w Är en Zandstra CC-Blade värd 1400kr? Långfärdskridsko 10
jocke20 Är SNS bindning verkligen bra? Långfärdskridsko 21
josohl Hur långa är lagom långa skridskor? Långfärdskridsko 7
pekvirk Skålslipning är helt ok. Långfärdskridsko 0
mfaldt När och var är det samling för nästa skridskotur? Långfärdskridsko 4
BIF Hur är långtarmen? Långfärdskridsko 1
Är Haglöfs Thule något att ha? Långfärdskridsko 3
clindh Vikingarännet är inställt Långfärdskridsko 0
Double Push, Nu kanske jag är ute på hal is men... Långfärdskridsko 2
Vad är skredstång för nå't? Långfärdskridsko 0
RobM Swimming under the ice Långfärdskridsko 0
MBac Pronation under åkning, hjälp sökes! Långfärdskridsko 10
Brune Fotografering på isen under åkning Långfärdskridsko 22
Mats R UL dricka under skridskotur Långfärdskridsko 12
Stadan Under 40 och vill bli medlem i SSSK? Långfärdskridsko 0
kr-val Reflex för överlevnad under vatten Långfärdskridsko 5
kr-val Mäta strömmar under isen Långfärdskridsko 6
Bertil Kom det snö under natten och var hamnade den ? Långfärdskridsko 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.