Är detta framtidens "ryggsäck"?

Säg inte det! Tror att många vandrare gärna skulle slippa bära sin packning om så vore möjligt.

Å en ny variant med betydligt större hjul (säg 20") borde underlätta rejält på stigen.
/Niklas
Är inte det en del av tjusningen? Att optimera sin packning och själv bära med sig det man behöver för att klara sig?
 
Uppenbarligen sitter de flesta fast i ett gammeldags sätt att tänka. Ni ser problem med en rullande ryggsäck pga ojämna stigar/leder.

Lösningen är enkel. Först asfalterar vi stigarna/lederna och vi kan börja med Kungsleden eftersom det är motorvägen i fjällen. Sen kan vi ta några lämpliga leder i Sarek för att alla ska kunna komma ut för i Sverige får man inte exkludera någon eller några från något överhuvudtaget.

Om jag är ironisk? Nej inte alls. Borde få någon form av friluftspris för mitt nytänkande (även om jag vet att jag inte är först med denna geniala lösning).
 
  • Gilla
Reactions: MrP
Hade inte riktigt hängt med i hur etablerad robot hunden är i industri/gruvor/kraftverk etc.. Lite galet.
Snart i din lokala friluftsbutik

Här är launch videon

Den har testats på min arbetsplats som bevakningshund i vissa miljöer.
Befintliga schäfrar och mallar var inte imponerade :)
Men i miljöer där en levande vovve fort slutar vara det så har Spot helt klart en roll redan nu.
 
Har en granne som håller vikunjor, de spottar på okända vilket är en bra start. I Calif har jag sett dem i bärartagen, min bekant håller två och har med sig både stol och grogg ut i grönsakerna. Efter en ny knäskada har jag börjat fundera på en 4 bent vandringkamrat. Vetrinären föreslog en klövjad gris och jag gillar vikunjalinjen. En klövjad häst förefaller överlast möjlig. Vi är alla olika.

go tur
 
Lösningen är enkel. Först asfalterar vi stigarna/lederna och vi kan börja med Kungsleden eftersom det är motorvägen i fjällen. Sen kan vi ta några lämpliga leder i Sarek för att alla ska kunna komma ut för i Sverige får man inte exkludera någon eller några från något överhuvudtaget.

Perfekt. Men dom kan väl börja med att asfaltera alla leder runt Vålådalen och Jämtlandstriangeln. Det är ju jämt ett himla gnäll på slitage av marken där. Och tänk va kul det skulle bli att cykla där sen !

Och bygga lite fler broar, så man slipper att hålla på och tramsa med vad.
 
Senast ändrad:
Men en ren motor. El! :)

Nja det är inte vidare miljövänligt att tillverka och återvinna batterier.

All gruvbrytning för att få fram alla mineraler till komponenttillverkning är extremt miljöförstörande med tanke på noll miljötänk i dom länderna som bedriver sån gruvdrift.

Det är ju samma jordklot så all miljöförstörelse som dom begår drabbar oss också, över tid!

Att gruvdriften i dom länderna dessutom inte har några humana arbetsvillkor är ett annat dilemma för I-ländernas samvete som tror att elmotorer och batteritillverkning är lösningen på all världens miljöförstörelse.
 
Vore det inte mer praktiskt med ett exoskelett? Då orkar man bära jättemycket och ska man elda sliter man bara upp en tall med rötterna. 😃
Elda en torraka möjligtvis. Elda färskt trä är ju bara att elda vatten.

Å att slita upp ett träd med rötterna är ju givetvis helt oförenligt med allemansrätten!
/Niklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin på Elsa H Är detta en Fjällräven gyro? Transportera 5
fordfocusmk1 Vilken Fjällräven-ryggsäck är detta och skick? Transportera 12
skurken Vad är detta för ryggsäck? Transportera 60
Snubblaren Vad är detta för kånken? :S Transportera 3
Kristoffer R-K ryggsäcksfrågan (ursäkta om det inte är första topicen med detta) Transportera 21
petmeu VAd är detta för något? Transportera 5
vandrafjäll Är det här Haglöfs Alaska ryggsäckar Transportera 5
85662 Vad är viktigast för dig - bra bärsystem eller bra organisation? Transportera 18
Polar300 Är det här en Grönland eller en Alaska? - i FN-blått Transportera 32
anders998 Impregnera gammal ramsäck..är det ngn ide ? Transportera 7
FruNalleman Vilka damsäckar är värda att prova? Transportera 17
macsailor Är Haglöfs OXO Travel en bra reseryggsäck? Transportera 14
Northstar Svårt att hitta ryggsäck för oss som är korta Transportera 4
Albänska Finns det någon som är lika bra på ryggsäckar som dePaul är på knivar? Transportera 54
Skipper_ Hur ställer man in sin ryggsäck, vilka belastningar är rätt? Transportera 17
Martin Fjäderlätt Varför är det så sanslöst dyrt att åka tåg? Transportera 95
casimir Är Haglöfs Viktor 50 lämplig tursäck? Transportera 6
Är på jakt efter en Osprey Crescent 110 Transportera 2
Martin Fjäderlätt En bra rygga är allt man behöver. Transportera 11
eXz Är ryggsäcken värd att köpa? Transportera 6
joakimr Är Vaude Rainman 30 bra? Transportera 0
Martin Fjäderlätt Är Shosho rutten? Transportera 19
lignell01 hur är det nu... Transportera 4
JE Vilken ryggsäck är "bäst" Transportera 8
Är Fjällrävens Trader 55 något att ha Transportera 0
designstudenterna Framtidens takbox - vill du vara med och påverka? Transportera 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.