Är det en bra Kajak?

Hejsan allihopa =)
Har precis fått upp ögonen för kajakpaddling, och jag funderar på att köpa min första rätt snart. men då är frågan vad ska man köpa?
Jag e juh bara 16 år så jag har ingen direkt hög inkomst så då har jag tittat på K1 Cape Horn från Wilderness System. är det här en bra kajk om man vill prova på både havspaddling och paddling i sjöar och åar, och duger den till att göra längre turer på kanske ett par veckor? info om den finns på http://www.kajakboden.com, skulle va tacksam om nån som kan mycket om kajaker skulle vilja ta en titt och skapa en uppfattning =)

Tack på förhand =)

Jag tycker du ska fundera ett tag!

Hej!

Precis som du var jag inne på Aquarius och kollade.
Fick ögonen på den från "Wilderness Systems"..

Men om du tex. kollar http://www.utsidan-se (där du la detta inlägg) så ser du att de säljer en Point65 (glasfiberkajak, som många föredrar) för antingen 9900kr eller 10300kr PÅ DETTA får du dra av 10% om du blir medlem (vilket är gratis)!

Betänk att stället du kollade på tar en del i frakt med, och om du ska ha roder så går det på några 1000kr till...

Jag köpte själv min point på point65.se..
Fick kajak + delbar paddel och frakt för 9500kr.. NYTT!Iofs. så var det en kajak som de hade kvar från sin vinterrea, men vad gjorde det mig (?)

Priset är rätt rimligt, bara paddeln kostar 1150kr. om man köper den separat.

Men utsidan.se har rätt okej pris, du får ju en kajak & frakt för ca. 8900kr..

Dessutom är de trevliga att ha & göra med. Om man får problem så försöker de att hjälpa till så bra de kan!

Ja, själv har jag inte heller paddlat än, men jag tror att de som säger att glasfiber är att föredra före plast Verkligen vet vad de talar om. Not: K1 Cape Horn är Plast / Point65 är glasfiber..

Hoppas det var till någon hjälp iaf..

mvh /Hugo Åkerstedt

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips