Ännu mera byxor

Kanonbyxor.

Jag har haft dessa byxor sen tidig höst ifjol. Kanonbra, inte allt för bylsig passform.Finns endast i grått men det är en neutral och smutstålig gråfärg.Som jag ser det är kvaliten/detaljarbetet och passformen klart över genomsnitt för goretexkläder (gäller Norröna i stort) och priset på 2500:- någotsånär humant. Detaljer som är värda att nämnas är mycket bra fasta hängslen samt benfickans bälg som gör fickan rymlig när den används och diskret när den är tom.Smala ben gör dem mycket bra ihop med längre kängor eller gummistövlar men omöjliga ihop med högre platpjäxor.
Som all annan goretex blir det lite fuktigt och trist mot bar hud men med underställ perfekt. Inte omöjliga på tidig höst utan underställ men inte lika skönt som byxor med mera andning och lite iblandning av bomull.

Bosse

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack Bosse för ditt svar. Jag var faktiskt iväg och köpte mig ett par igår, och det lilla jag hunnit prova dom så kan jag inte annat än hålla med dig. Dom känns väldigt sköna, men som sagt, ett underställ är nästan ett måste.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips