Ännu mera byxor

Kanonbyxor.

Jag har haft dessa byxor sen tidig höst ifjol. Kanonbra, inte allt för bylsig passform.Finns endast i grått men det är en neutral och smutstålig gråfärg.Som jag ser det är kvaliten/detaljarbetet och passformen klart över genomsnitt för goretexkläder (gäller Norröna i stort) och priset på 2500:- någotsånär humant. Detaljer som är värda att nämnas är mycket bra fasta hängslen samt benfickans bälg som gör fickan rymlig när den används och diskret när den är tom.Smala ben gör dem mycket bra ihop med längre kängor eller gummistövlar men omöjliga ihop med högre platpjäxor.
Som all annan goretex blir det lite fuktigt och trist mot bar hud men med underställ perfekt. Inte omöjliga på tidig höst utan underställ men inte lika skönt som byxor med mera andning och lite iblandning av bomull.

Bosse

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tack Bosse för ditt svar. Jag var faktiskt iväg och köpte mig ett par igår, och det lilla jag hunnit prova dom så kan jag inte annat än hålla med dig. Dom känns väldigt sköna, men som sagt, ett underställ är nästan ett måste.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips