Ängelholm-inomhusvägg?

Jag ska flytta till Munka-Ljungby (utanför Ängelholm) i januari. Känner någon till om det finns någon inomhusvägg där i närheten?? Det vore ju illa om man måste åka jättelångt för å få klättra..

tjing!
/Elinor
 
Ällen; sa:
Jag ska flytta till Munka-Ljungby (utanför Ängelholm) i januari. Känner någon till om det finns någon inomhusvägg där i närheten?? Det vore ju illa om man måste åka jättelångt för å få klättra..

tjing!
/Elinor

Tyvärr är det väldigt dåligt med inomhusklättring i närheten! I halmstad har de helt ok bouldering och en mindre bra topprepsvägg, avstånd 5 mil ungefär!!! Annars är det Malmö och Lund som gäller, typ 9 och 7 mils avstånd. Enda fördelen med att bo i Ä-holm när det gäller klättringen är att man bara har 3 mil till kullaberg när våren kommer. Vad ska du göra i Munka förresten? Friskvårdslinjen kanske?
 
Tackar

kofalla; sa:
Vad ska du göra i Munka förresten? Friskvårdslinjen kanske?

Okej. Både positivt och negativt alltså. Det är snart vår!! =) Göra i Munka: Inte friskvårdslinjen men visserligen friskvårdsprofil - allmän linje =)
Tack för svaret! Om det är någon mer som känner till nåt mer så får ni gärna svara ni mä såklart =)
 
Jag har hört någonstans att det ska finnas en liten vägg i Helsingborg (3 mil). Den ska dock inte vara öppen för allmänheten. Kanske kan vara värt att kolla upp!?!
 
Ledsen att göra dig besviken. Kön till medlemskap i Helsingborgs inomhusklubb är flera år..

Men få med dig ett gäng från skolan och åk till Halmstad ibland. Vi har helt ok lokal, och väldigt mycket trevligt folk!!

Kika in på http://www.hkk.nu för mer information.

Lycka till!
 
beorn; sa:
Zindy; sa:
Helsingborgs inomhusklubb
Vad? var finns väggen och när startade de? Har aldrig hört talas om dem! har de nån hemsida?? Var det så länge sedan man emigrerade till småland?? :)
-b

Tycker också det e skummt. Har bara hört någon som känner någon som .... pratat med någon som varit där typ...
Väggen verkar vara lite hemlig. Är den inte privat så förstår jag inte riktigt vad som är grejen...
 

Guest

Gäst
Sysslar förvisso inte med klättring även om jag tänkt testa på isklättring efter en invit tidigare i år.
Dock är det MTB dags i vår/sommar när jag kommer hem (Torekov) och det är givetvis Hovs Hallar och Kullberg som gäller :). Om du cyklar också vill säga.

Finns det en friskvårdslinje i Munka?

- Shultze
 
Klättervägg i Helsingborg

Jo, den existerar, eller existerade i alla fall, men är väl rätt privat! Vet inga detaljer, bara att min gamla rumskompis och hennes pojkvän har klättrat där..
 
Försökte själv hitta denna vägg för många år sedan och kom i kontakt med nån snubbe som upplyste om att man var tvungen att vara väldigt seriös för att platsa på deras vägg......men som sagt det var några år sen
 
Klättervägg

Jo det finns en vägg i HBG, vid byggmax. Väggen drivs privat av 20 st klättrare.
[Ändrat av b97anan 2004-12-01 kl 16:25]
 
Nu tar vi och reder upp det hela.
Den inomhusvägg som för tillfället finns i HBG är semiprivat. Som sagt är det kö för att få bli medlem, eftersom de som klättrar där vill få plats, och därför begränsa antalet medlemmar.
MEN!!!
För några månader sedan bildades Helsingborgs klätterklubb, och de har sedan dess förhandlat med kommunen om lokal för vägg, och bidrag för uppbyggnad.
I dagsläget finns en lokal, och byggnationen är på gång. Hela väggen planeras stå färdig i början av nästa år, men redan nu klättras det lite där. Vet dock inte om det bara är för de som är aktiva i byggnationen.
Jag har ingen officiell mail till klubben, men om någon är intresserad kan jag vidarförmedla eventuella mail.
Lycka till!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dabac inomhusvägg + restaurang i Stockholm? Sportklättring 1
fresch Ny inomhusvägg i Norrköping! Sportklättring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.