§äLje§ obet beg repp.

Hej§an

Ja ha r et par repp såm ja ente anväder länge. Har falit et par gånger i det enna å det höll!! Men foten gik i sönder så nu får jag ente kletra för min doktor :( Vil nån köpa?

Seriöst nu.. Vet någon hur klätterrep skall källsorteras? Är det brännbart som gäller eller kan de sorteras som mjukplast eller hårdplast?

Undrar

JohanC

PS Det mest ovan stående är ett exempel på s.k. humor och är inte menat att förolämpa någon särskild etnisk, religiös, politisk eller sexuell inriktning. Det därunder är dock en helt allvarligt menad fråga. DS

Du behöver inte källsortera, dvs slänga uttjänta rep. Återanvänd dem till annat, t.ex. kan man göra en dörrmatta: http://www.ehow.com/how_2090769_create-rope-rug.html

RedRectSm.gif

Eller hundkoppel:
L&L.jpg

eller hund- och kattleksaker:
TwoBallToySm.JPG

Möjligheterna är oändliga...

Just det!

Jag har faktiskt Ashleys Book of Knots hemma på morsans vind! :)

Äntligen slut på fritidsproblemen!

De finns i Upsala om nån är sugen på att hämta dem..

MVH

JohanC

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips