Activent byxor

marcus_k@mail.com (Marcus)

Gäst
Skulle vilja ha tips om bra actventbyxor. Går ganska mycket med snöskor och vill inte svettas ihjäl. Har inte obegränsat med pengar så billiga och bra vore toppen.

kjell_laban@hotmail.com (Kjelle)

Gäst
tierras byxor

Kolla in tierras tunna activentbyxor. Billiga och bra!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tierra Fast Track

Hej !

Jag har dessa byxor, Tierra Fast Track. Väldigt tunn och smidig activentkvalitet.Funkar perfekt till löpning, längdskidåkning och även telisåkning och skidbestigningar.Priset är ju attraktivt också, 795 kr när jag köpte dem. (kan ha höjts nu)

Se upp för att använda dessa utanpå ett par plast-telispjäxor. Spännena nöter så att materialet går sönder på insidan. Slitstyrkan är alltså inte lysande men men kan inte få allt....

MVH Mats Frank, Umeå

Tierra Fast Track

Hej !

Jag har dessa byxor, Tierra Fast Track. Väldigt tunn och smidig activentkvalitet.Jag tror att den nuvarande versionen av byxorna är gjord i slät activentkvalitet och inte sk ripstopkvalitet som de är på min modell inköpt 1998. Funkar perfekt till löpning, längdskidåkning och även telisåkning och skidbestigningar.Priset är ju attraktivt också, 795 kr när jag köpte dem. (kan ha höjts nu). Andningsförmågan är suverän även då jag använder ullfrotte under och svettas rejält. Vanligt typ craft-underställ är nog optimal klädsel under.

Jag har även använts dem vid telisåkning i -22 grader. Hade då craftunderställ och ullfrotte under.Frös inte ett dugg.

Se upp för att använda dessa utanpå ett par plast-telispjäxor. Spännena nöter så att materialet går sönder på insidan. Slitstyrkan är alltså inte lysande men men kan inte få allt....

MVH Mats Frank, Umeå

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips