Abisko - Keb nästa vecka

Jag och min partner skall gå Abisko - Keb nästa vecka längs Kungsleden. Nån som har koll på snödjup och vatten i jokkarna efter sträckan.

Antar att du menar längs kungsleden? Gick samma vända exakt samma tid för ca 10 år sedan och det var inga bekymmer att tala om. Över och strax innan Tjäktapasset var det snö (som bar) men annars var marken inga bekymmer. Fullt tältbart och längs den biten av kungsleden är det inga direkta vad att tala om.

/Markus

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En kompis gick sträckan under tidig sommar för ett antal år sedan. Då var det snöpulsning i flera kilometer före Tjäktja, och vadning krävdes på några ställen av leden. Inte roligt, särskilt som hans (dåvarande, sic) flickvän ramlade och nästan drunknade vid vadet, och allt blev blött.

Så jag skulle kolla med STF, de måste ju ha folk i stugan som vet hur det ser ut nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips