Abisko - Keb nästa vecka

Jag och min partner skall gå Abisko - Keb nästa vecka längs Kungsleden. Nån som har koll på snödjup och vatten i jokkarna efter sträckan.

Antar att du menar längs kungsleden? Gick samma vända exakt samma tid för ca 10 år sedan och det var inga bekymmer att tala om. Över och strax innan Tjäktapasset var det snö (som bar) men annars var marken inga bekymmer. Fullt tältbart och längs den biten av kungsleden är det inga direkta vad att tala om.

/Markus

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
En kompis gick sträckan under tidig sommar för ett antal år sedan. Då var det snöpulsning i flera kilometer före Tjäktja, och vadning krävdes på några ställen av leden. Inte roligt, särskilt som hans (dåvarande, sic) flickvän ramlade och nästan drunknade vid vadet, och allt blev blött.

Så jag skulle kolla med STF, de måste ju ha folk i stugan som vet hur det ser ut nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips