Abborrlim, finns det några erfarenheter av detta?

Svar till Alexander.

Min egen hemsida filar jag just nu på. det tar tid, jag lever liksom inte riktigt i den där världen.
Annars kan du titta på paddlingsavdelningen på http://www.adventuro.se.
Jag vill poängtera att jag inte bygger några repliker av gamla modeller, utan jag ser det som mer givande att stå för en grönlandskajak anpassad till skandinaviska vatten och skandinavisk friluftskultur.

Det roliga är att det går mycket bra att använda traditionella former och tekniker och anpassa dem till stora blekansikten. Enn välbyggd grönlandskajak är bland annat "rapp". Inte stum, inte sladdrig, utan rapp som en pilbåge.
Du borde kunna få tag i TV-filmen amfibiemannen, gjord för Dansk TV. Där du!
Slå på "greenland kayaks" på altavista så får du hur mycket som helst. Du kan också använda ord som "native" eller "baidarka" i olika kombinationer.
Med vänliga Hälsningar Håkan,
Kosterfjordens Kajakbyggeri

Hemsidor!

Trevligt trevligt!

Kul med hantverkare som gör sin egen hemsida .
Samma här, har lämnat över det till proffs den här gången bara,så att det blir rätt den haär gången.
Blev inge' bra när den låg på en gratis server,den funkade inte som den skulle.
Då får vi ta och byta hemsidor med varandra helt enkelt när dom blir klara.

Tjing på dig så länge!

Förrexten!Lever du på att bygga Kajak????

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips