Boka en båt från Ritsem till Ahkka

Hej,

Jag kommer att vara i Sarek nästa juli, och jag har problem med att hitta kontaktinformation (webbplats eller e-post) för att boka båtturen från Ritsem till Ahkka. Jag har sett kryssningar, men det är inte vad jag letar efter. Längre söderut är båten från Saltoluokta till Kebnats lätt att boka.

Tack för din hjälp!

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Båten har fast turlista, så inget behöver bokas. Det går också att boka med någon ur lokalbefolkningen men det blir nästan lika dyrt och överfarten är ganska lång över Ahkajavrre. Bokar du med mindre båt blir överfarten ca 45 minuter helt oskyddad för vädret.
Du kan också flyga över med helikopter. De kör fasta turer från Ritsem och behöver inte heller bokas även om du kan specialchartra till betydligt dyrare pris. Åker du på fasta tider är helikopter endast obetydligt dyrare än båten Storlule som trafikerar Ahkajavrre. Flyger du landar ni bredvid Akkastugorna och du spar några kilometer.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.