Rymliga cykelväskor till rimligt pris sökes

Har haft källarinbrott för femtielfte gången. Den här gången snodde de bl.a. alla mina 4 Carradice Super C (bak- och framhjulsväskor). Kollade på Carradice, nya skulle kosta drygt 3600 + frakt och moms. Inte kollad vad' man får ge i Sverige. Eventullt försvann också en liten Carradice sadelväska, tänkte inte på den när jag kollade runt.

Nu har jag också skaffat vattentäta Vaude,som jag gu ske pris förvarade i lägenheten Mina gamla Carradice använde jag mest för dagligt bruk i stan, för shopping och så, men även dagsturer, då jag gillar modellen med lock bättre så man kommer åt grejerna lätt, men vill ha tryggheten av vattentätt när man har sovsäck och sånt med.

Vaudeväskorna är inte lika rymliga och smalnar av neråt, så man får inte i lika mycket, speciellt när det är stora kantiga grejer som tvättmedelsförpackningar och toarullar, så inte lika bra att ha för att storhandla.

Så jag behöver ersätta de två stora Carradice-väskorna, men jag behöver inte den kvaliten. Behöver alltså billigare väskor med lock, men lika stora som Carradice och med samma raka utformning, inte avsmalnande, och bör tåla tung last även om de inte behöver hålla livet ut. Helst också med utanpåfickor. Nån som vet nåt så här på rak arm?

De ska alltså likan dessa:

Shop BACK-ROLLER PLUS QL2.2 Pannier now | ROSE Bikes https://share.google/FwhKBdPzgNRvF16fe kanske? Vaudes är snarlika förstås

Fördelen med lite smalare nedtill är bättre geometri för att inte hälen på fötterna skall gå emot bakväskorna.

Cykelväskor kostar om de har bra kvalitét. Reor förekommer.

Thure

Tack, men de är för dyra. Då kan jag lika bra köpa nya Carradice som varit perfekta (för det här syftet). Jag behöver ingen superkvalité då de mest ska vara för att handla mat i. Bara de håller för tynden är jag nöjd. Det behöver som sagt inte hålla för evigt, bara de inte spricker för att man fyller dem med specierier så allt hamnar på gatan. De behöver inte vara helt vattentäta heller. Och dessutom ha väl Ortlieb rullstängning som jag inte vill ha.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips