8 svenska glaciärer borta

Om inte nedan oroar så undrar jag vad som oroar den där fakta rinner av en som vatten på en gås.

1761245747639.png

Länken såklart: https://gml.noaa.gov/ccgg/trends/

Allt går både snabbt och långsamt.

Ovan är fakta.

Vad skulle krävas för att bryta den uppåtgående trenden?

Faktiskt verkar detta ständiga alarmerande skadat våra barn och ungdomar i Sverige långt mycket mera än själva globala uppvärmningen gjort.

Kanske något att fundera över.

Så om det finns en långsiktig fara ska vi inte tala med våra barn om den, för då blir de ledsna noch sjuka?
Hur tror du barnen skulle må när de blir vuxna och då hör talas om faran som de undanhållits som barn.
Jag skulle i alla fall känt mig lurad och tappa förtroende för de vuxna som undahållit informationen.
Jag tror på att tala med barn och farliga saker, inte på ett skrämande vis men på ett sakligt vis (ja, vi kan diskutera vad som är sakligt och där lär vi inte bli eniga) men vi kan ändå generellt prata om att dölja information eller inte för barn. Jag tror på öppenhet även mot barn.

/Patrik

Faktiskt verkar detta ständiga alarmerande skadat våra barn och ungdomar i Sverige långt mycket mera än själva globala uppvärmningen gjort.

Kanske något att fundera över.

ja, vi ser ju hur det gick med Greta - hon blev ju skogstokig av all klimatalarmism, flippade och sket i skolan, då hon egentligen bara borde fått vara barn och göra barnsaker.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips