60CSx jämförd ned 60CS

Jag har inte testat med City Select version 7 som patrick roeder har gjort, utan med CN8 NT+ och bluechart 7.5. Men jag kan inte få min 60csx att uppdatera kartan lika fort som han får på sin film. Jag har testat med det 64mb kortet som föjlde med och med ett sandisk 512mb, men det går lika slött för det.
Jag upplever inte 60csx som speciellt mycket snabbare än 60cs.
Jag hade hoppats att den skulle vara lika snabb på att uppdatera kartan som en 276C, men dit är det långt kvar!
Hoppas att dom släpper en stabil firmware snart som kanske tar lite mindre processor kraft än den buggiga nödlösningen som det är nu!

Kan det vara NT som gör den slö?
Vad kör ni på era X-modeller, CN eller CN NT?

[Ändrat av chuck 2006-03-09 kl 21:51]

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Då är det säkert så att det är NT som är felet.
Men skall bluechart vara lika slött?

Kan det ha med formateringen på minnes kortet att göra?
Båda korten är formaterade med en ipaq 5450.

Hastigheten på olika minneskort varierar mycket. Kan det vara en slö minneskortsmodell du använt?

Ja, det skulle kunna vara det. Men det går lika slött med det minneskortet som garmin skickade med i gpsen.
Men han som gjorde testet kanske hade ett kort med über speed på...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips