5 dygnsprognos

Jag börjar få lite ont i magen. Jag åker mot Råsto på Söndag och blir ute en vecka, 5 dygnsprognosen fram till Lördag ser sådär ut,

Hur mycket litar ni på Väder prognoser?? Finns det någon som kan kika lite i kaffesumpen eller känna efter i stortån, alternativt kolla om måsarna flyger högt eller kråkorna sitter en och en i stora flockar.

Snälla Hjälp :)

Mathias

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
5 dygnsprognosen fram till Lördag ser sådär ut,

Hur mycket litar ni på Väder prognoser??

Jag läste härom dagen ett citat av en meteorolog som sa att femdygnsprognoserna nuförtiden är lika bra som tvådygnsprognoserna var för tio år sedan. Tidigare (ett antal år sedan) har jag hört att femdygnsprognoserna i princip stämmer i 50% av fallen, så om de har förbättrat det de senaste åren så måste man väl lita på dem rent statistiskt :)

Prognos eller inte,ännu är det ett dj-a regnväder,rent vattensjukt,samt mycket snö kvar i fjällen.
Inget tur-väder precis,och sen måste det ju få torka upp ett tag inna ndet förhoppningsvis blir fint att färdas.

Jaha, Då blir det högvatten så det står upp till halsen. Nån gång ska det vara skitväder också, senaste 4 åren har det faktiskt varit kanonväder när jag varit uppe. Tackar och bockar.

Men om det skulle vara någon som ser sol i kaffesumpen så skriv det, då blir jag lite glad innan jag kommer upp till monsunland.

Mathias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips