4-5 dagar i Norge

Hej!

Jag och en kompis hade tänkt att åka till Norge på måndag nästa vecka och vandra ett antal dagar, ca 4 eller kanske 5 dagar. Det vi hade i sikte var förstås Jotunheimen, men har förstått att det är mycket folk såhär års?
Lite nyfiken på era åsikter om hur man ska lägga upp vandringen, var får man ut mest av att gå?
Vi har tänkt att tälta och har varit ute på fjällvandring en gång tidigare, är alltså inte jättevana.
Vore kul med lite idéer :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Förslaget från Jocke ser ut som en fin runda men jag tycker att man inte ska missa Besseggen om man inte gått den förut (mellan Gjendesheim och Memurubu). Det finns flera möjliga startpunkter, till exempel Bessheim/Gjendesheim. Topparna är ganska lätta. Nästa gång i Jotumheimen planerar jag att gå upp på Kyrkja som jag inte varit uppe på.

Ser ut att vara riktigt fina tips!

Glömde dock att skriva att inom tidsramen på fyra eller fem dagar så ingå även körtiden med bil från Göteborg. Gör tyvärr att tiden man har väl på plats kortas ner betydligt :-(

Funderar på vad toppturerna är värda i förhållande till själva vandringen? Vackra vyer lär det ju bjudas på ändå?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips