3 dagars vandring nära dalarna

3 dagars vandring+fiske nära dalarna

Hej!

Jag och min pappa på 50år tänkte vi skulle åka iväg 3 dagar och vara ute i naturen.
Det vi vill göra är att vandra i någon schysst natur/fjäll och eventuellt fiska. Har inte bestämt om vi ska använda tält, stuga, eller bara ta med husvagnen och göra dagsturer.
Är först gången vi gör något sånt här, så om man skulle satsa och vandra 3 dagar i sträck blir det kanske lite svårt med tanke på att ingen av oss har vandrings utrustning.. Dvs skor, vettigt tält, sovsäck och sånt där.

Planerna är att vi drar iväg nu på onsdag och blir borta i cirka 3 nätter. Bor i Falun i dalarna, så gärna något ställe som inte ligger allt för långt bort, 5h bilresa är väl okej. Men inte för långt :)

Vore tacksam för lite tips och sånt!

Senast ändrad:
Om ni inte har tält men en husvagn rekommenderar jag Grövelsjön, jag antar att man kan hyra en husvagnsplats där. Med utgångspunkt därifrån kan ni ju göra dagsturer både in i Norge och på svenska sidan. Man kommer snabbt upp på fjället också.
Annars är ju Fulufjället också trevligt och det finns stugor ni kan övernatta i också (obemannade).

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Grövelsjöfjällen

har en del olika boenden och möjligheter att ställa upp husvagn. Men säsongen är på väg att ta slut för vissa av anläggningarna. När skall ni åka.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips