3 dagars vandring nära dalarna

3 dagars vandring+fiske nära dalarna

Hej!

Jag och min pappa på 50år tänkte vi skulle åka iväg 3 dagar och vara ute i naturen.
Det vi vill göra är att vandra i någon schysst natur/fjäll och eventuellt fiska. Har inte bestämt om vi ska använda tält, stuga, eller bara ta med husvagnen och göra dagsturer.
Är först gången vi gör något sånt här, så om man skulle satsa och vandra 3 dagar i sträck blir det kanske lite svårt med tanke på att ingen av oss har vandrings utrustning.. Dvs skor, vettigt tält, sovsäck och sånt där.

Planerna är att vi drar iväg nu på onsdag och blir borta i cirka 3 nätter. Bor i Falun i dalarna, så gärna något ställe som inte ligger allt för långt bort, 5h bilresa är väl okej. Men inte för långt :)

Vore tacksam för lite tips och sånt!

Senast ändrad:
Om ni inte har tält men en husvagn rekommenderar jag Grövelsjön, jag antar att man kan hyra en husvagnsplats där. Med utgångspunkt därifrån kan ni ju göra dagsturer både in i Norge och på svenska sidan. Man kommer snabbt upp på fjället också.
Annars är ju Fulufjället också trevligt och det finns stugor ni kan övernatta i också (obemannade).

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Grövelsjöfjällen

har en del olika boenden och möjligheter att ställa upp husvagn. Men säsongen är på väg att ta slut för vissa av anläggningarna. När skall ni åka.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips