3,5dagars vandring i norrbottensfjällen? Tips!

Åh så vackert!!! Blir mer och mer sugen på "nya" tipset. Vi ska träffas ikväll och diskutera, åker den 22a augusti! Tack för alla tips och kom gärna med mer info om Jurus-Iggisjaure (eller vad det nu hette haha).

Tack på förhand!
MVH

Åh så vackert!!! Blir mer och mer sugen på "nya" tipset. Vi ska träffas ikväll och diskutera, åker den 22a augusti! Tack för alla tips och kom gärna med mer info om Jurus-Iggisjaure (eller vad det nu hette haha).

Tack på förhand!
MVH

Jag är ju själv snabbvandrare så jag gick Parkeringen-Iggesjaur och tillbaka till Jurun samma dag (skulle gå till semaforen i Mavas men hade ont i magen så jag vände). Skulle kunna tänka mig att man kan gå till Mavas och tälta där en natt, tillbaka till någonstans mellan Iggesjaur och Jurun och sen tillbaka sista biten tredje dagen. Men det är sjukt fint vid Jurun så man kanske vill vara där längre tid.

Hittade rutten jag gick http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=2048127

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag och jycken kom för några dagar ssedan hem från en mycket trevlig vandring norr om Vuogga. Vi startade några km norr om parkeringen vid leden mot Jurun och gick västerut för att vika av i dalen söderut mot Guijaure och sedan ned till Vuogga.

4,5 mil raka spåret och kanske 5,5 mil inkl alla snirkelkrokar. Lagom vandring med tre tältnätter.

Träffade några som gick dagsturer från vägen första dagen och en vandrare under färden mot Guijaure. Kan ite förstå varför folk vill trängas på kungsleden. Det här är lättvandrade fjäll med behagliga fjällhedar och passar utmärkt även för nybörjare.

Bilden på hunden är efter en timmes vandring från vägen.

Bilagor

• image001.jpg
    image001.jpg
    81.7 KB · Visningar: 650
  • _DSC0840 as Smart Object-1 copy.jpg
    _DSC0840 as Smart Object-1 copy.jpg
    106.4 KB · Visningar: 928

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg